28 жовтня 2025 року студенти спеціальностей «Архітектура та містобудування» і «Дизайн» факультету будівництва та архітектури Львівського національного університету ветеринарної медицини та біотехнологій імені С.З. Ґжицького разом зі старшим викладачем кафедри архітектури Степаном Пісьо та заступницею декана з виховної роботи Оленою Дерпак вирушили на виїзне заняття з навчальних дисциплін «Рисунок, живопис, скульптура» та «Рисунок, живопис за фахом».
Захід відбувся на виставці «Гліптотека», організованій у межах четвертого фестивалю «Львівський тиждень скульптури» в корпусах НУ «Львівська політехніка» на вулиці Князя Романа.

Гліптотека розташована в прекрасному архітектурному ансамблі, щедро оздобленому живописними інтер’єрами та скульптурним декором. Однією з його архітектурних окрас є будівля колишньої гімназії імені Франца Йосифа (1876 р., проєкт архітектора Юліуша Гохбергера), фасади якої прикрашені фігурами видатних польських науковців, освітян і діячів культури авторства Тадеуша Баронча.
Сьогоднішня Гліптотека далека від античних стандартів: це радше простір діалогу між епохами, темами, жанрами й авторами – від давнини до сьогодення. Тут поруч живуть класична форма і сучасний експеримент, дерево і пластик, традиція та пошук нової пластичної мови.
Експозиція вражає не лише розмаїттям технік і матеріалів, а й відчуттям розмови між поколіннями митців. Давні фігури, що зберігають пам’ять часу, перегукуються з роботами молодих скульпторів, у яких звучить дух сучасності, динаміка й експеримент. Усе це створює своєрідний поліфонічний «діалог форм» – коли тиша каменю, тінь дерева і подих світла стають рівноправними співрозмовниками.
Саме в такому середовищі майбутні архітектори й дизайнери вчаться бачити не лише зовнішній контур, а й внутрішню логіку форми – те, як народжується простір, рівновага, ритм і гармонія. Вони вчаться спостерігати, як у матеріалі з’являється думка, як скульптура стає не об’єктом, а подією – живим діалогом мистецтва й людини.
Такі навчальні практики сприяють розвитку професійних компетентностей майбутніх архітекторів і дизайнерів, розширюють їхнє розуміння ролі мистецтва у формуванні сучасного середовища.