24 жовтня 2024 року на факультеті будівництва та архітектури ЛНУП відбувся тренінг «Формування мотивації до навчальної діяльності. Особистісне зростання» у групах Арх-11 (наставник – Світлана Станько) і Диз-11 (наставник – Маркіян Мазепа), метою якого було сприяти формуванню психологічної культури, створити атмосферу позитивного спілкування, формувати навички подолання труднощів, розвиток упевненості в собі, розвиток міжособистісної взаємодії та взаєморозуміння, виховувати моральні цінності, формування мотивації до навчальної діяльності. Психолог Мирослава Ходакова розпочала захід вправою «очікування», де здобувачі вищої освіти писали власні сподівання на листочках і клеїли на дерево очікувань.
Після притчі для покращення вміння до аналізування ситуацій відбулося обговорення, що таке успіх і невдачі та як віднайти ресурси для відновлення.
Цікавим для першокурсників було завдання «Будинок моєї мети», де учасники поділились на 2 групи та малювали будинок, який допоможе досягнути успіхів у навчанні, таким чином проєктували власну реалізацію життєвих цілей. Дахом будинку мала стати мета, яку ставлять перед собою під час навчання, стіни – завдання, вирішивши які можна досягнути мети. Стежка – методи і способи, якими можна досягти мети, каміння та будяки – бар’єри, що заважають досягнути мети.
10 вересня 2024 року практичним психологом відділу з організації навчально-виховної роботи студентів Львівського національного університету природокористування Мирославою Ходаковою була проведена зустріч зі здобувачами вищої освіти першого року навчання спеціальностей «Агроінженерія», «Галузеве машинобудування» і «Відновлювані джерела енергії». Під час зустрічі психолог налагодила співпрацю зі студентами та ознайомила їх із графіком роботи.
На зустрічі психолог проінформувала про проведення індивідуальних психологічних консультацій, які охоплюють спільну роботу психолога та здобувача вищої освіти та спрямовані на вирішення психологічних проблем, поліпшення якості життя людини, покращення психоемоційного стану в період війни тощо.
Мотивація – ключовий чинник у розвитку особистості і досягненні внутрішнього задоволення. Такій важливій темі було присвячено черговий тренінг із психологом «Мотивація. Особистісне зростання», організований 24 квітня 2024 р. на факультеті будівництва та архітектури Львівського національного університету природокористування.
Мирослава Ходакова разом із першокурсниками спеціальностей «Архітектура та містобудування» і «Дизайн» провела низку цікавих вправ для формування психологічної культури мотивації та ознайомлення з психологічними основами особистісного зростання. А ще тренінг мав на меті активізувати потребу позитивних змін студентів для підвищення рівня успішності та продуктивної життєдіяльності.
Почавши із вправи-знайомства, студенти проходили мозковий штурм «Чому люди не переборюють невдач?», розповідали, ким себе бачать через десять років, робили психологічний тест для визначення рівня своєї мотивації, обговорювали вплив винагороди на мотивацію. Також п. Мирослава запропонувала десять простих порад для самомотивації. А завершився захід теплим чаюванням.
Мотивація допомагає нам реалізувати свій потенціал і зробити значний внесок у світ навколо нас. Тому розвивайте свою мотивацію, визначайте свої цілі і не зупиняйтеся на шляху до їх досягнення! «Ваша мотивація – ваш ключ до успіху!» – наголосила психолог.
З метою профілактики професійного емоційного вигорання в рамках Всеукраїнської програми ментального здоров’я «Ти як?» 12 квітня 2024 року практичний психолог відділу з організації виховної роботи студентів Мирослава Ходакова провела семінар-тренінг для викладачів факультету землевпорядкування та туризму.
У сучасних умовах педагогам дано багато життєвих та професійних викликів, що стресогенно впливають на самопочуття та емоційний стан і вимагають великих резервів володіння собою та саморегуляції. Саме на роботі проходить третина свідомого життя людини. Професійне вигорання виникає в результаті внутрішнього накопичення негативних емоцій без відповідної «розрядки» або «звільнення» від них.
Практичний психолог ознайомила учасників з поняттями «стрес» та «емоційне вигорання», їх основними причинами та симптомами; створила умови для психологічного розвантаження педагогів; надала інформацію про сучасні техніки і прийоми стабілізації емоційного стану. Цікавими були вправи «групове рішення життєвих ситуацій», «цікава історія», «крок до успіху», «крижина», які сприяли емоційному розвантаженню педагогів. За допомогою анкетування педагоги мали змогу виявити рівень емоційного виснаження. А ще кожен міг спробувати себе в оригінальній техніці малювання за допомогою розчину натуральної кави, яка допомогла не лише порелаксувати від аромату, а й переформатуватись та відновитись, збагатитись позитивними емоціями.
Наше життя – це не тільки свято чи монотонні будні, це ще й робота, яка вимагає сил і приносить нові враження. «Якщо ж користуватися настановою «Не можеш робити те, що любиш – навчися любити те, що робиш», то ніяке професійне вигорання нам не загрожуватиме», – наголосила психолог.
Спілкування відіграє ключову роль у житті людини. Воно дозволяє нам обмінюватись знаннями, ідеями та досвідом, що сприяє нашому розвитку і взаєморозумінню з іншими. Через спілкування ми можемо висловлювати свої почуття, бажання та переживання, ми вчимося краще розуміти себе й інших. Саме з такою метою 11 квітня 2024 року психолог Львівського національного університету природокористування Мирослава Ходакова провела семінар-тренінг для здобувачів вищої освіти спеціальності «Підприємництво та торгівля» групи Пт-11 та спеціальності «Маркетинг» групи Марк-11 під назвою «Роль спілкування у житті людини. Види і моральні норми комунікації».
На тренінгу за допомогою різних вправ та завдань здобувачі вищої освіти мали можливість попрацювати як самостійно, так і в команді. Студенти активно проявляли себе у різного роду завданнях, де продемонстрували свої творчі та розумові здібності; навчились працювати в команді; навчились працювати над помилками, які допускають у процесі спілкування; навчились поважати думки та дії інших людей. Тренінг дав змогу більше попрактикуватися, знайти ефективні форми взаємодії та не боятися «поразки».
Спілкування людей між собою – надзвичайно складний процес, адже всі ми різні. Тому комунікативна компетентність є надійним фундаментом здорових міжособистісних стосунків. «Коли ми правильно і точно висловлюємо свої думки, наша точка зору стає зрозумілою іншим людям. І це більш ймовірно, що нам вдасться досягти взаєморозуміння», – наголосила психолог.
4 квітня 2024 року практичний психолог відділу з організації виховної роботи студентів Львівського національного університету природокористування Мирослава Ходакова провела семінар-тренінг з учасниками студентської самоврядної організації «Основа» під назвою «Гармонія у колективі – успіх у справі». Тренінг був спрямований на згуртування колективу, розвиток комунікативних навичок, доброзичливого ставлення один до одного та усвідомлення кожним учасником своєї ролі та функції в групі.
Під час тренінгу за допомогою різних вправ та завдань здобувачі вищої освіти мали можливість навчитись методів співпраці, взаєморозуміння та вирішення конфліктних ситуацій, побудувати ефективну командну взаємодію, виховати доброзичливе ставлення один до одного, що в майбутньому сприятиме зближенню групи, покращенню взаємодії в групі та досягненню спільних цілей.
Згуртованість колективу – це поняття, що розкриває особливості міжособистісних відносин в колективі, єдність ціннісних орієнтацій, єдність цілей і мотивів для позитивного спільного результату. «Дружні контакти під час будь-якої роботи і після неї, співпраця та взаємодопомога формують хороший соціально-психологічний клімат в групі», – наголосила психолог.
Учасники поглибили розуміння командної роботи та дійшли висновку, що робота в команді в більшості випадків значно важливіша за індивідуалізм. Поєднавши зусилля, можна досягти будь-якої мети. На завершення всі отримали хороший настрій та незабутні емоції від вправи «Крижина», що розкрила суть підтримки та допомоги один одного у складних ситуаціях.
З метою згуртування колективу і побудови ефективної командної взаємодії, формування і посилення загального командного духу, розвитку комунікативних навичок, усвідомлення себе командою, встановлення спільних цілей, розуміння почуттів та потреб інших учасників групи 4 квітня 2024 року практичний психолог відділу з організації виховної роботи студентів Львівського національного університету природокористування Мирослава Ходакова провела семінар-тренінг зі здобувачами вищої освіти спеціальності «Право» групи ПР-21 під назвою «Ми – одна команда».
На тренінгу за допомогою різних вправ та завдань здобувачі вищої освіти мали можливість попрацювати як самостійно, так і в команді. За допомогою цікавих завдань учасники тренінгу зрозуміли важливість командної роботи. Найцікавіше це розкрила вправа «Вавилонська вежа» та вправа «Крижина». Колективність часто дозволяє досягти більшого успіху, ніж індивідуальні зусилля. Фактори, що впливають на соціально-психологічний клімат колективу, обумовлені індивідуальними та психологічними особливостями кожного з її членів. Тому для формування соціально-психологічного клімату колективу мають значення не стільки психологічні якості членів, скільки ефект їх поєднання.
Вчитися жити серед людей, вміти спілкуватися так само важливо, як вивчати математику чи економіку, підкорювати гірські вершини чи досліджувати морські глибини. «І якщо ви хочете прожити цікаве, повноцінне життя, без уміння жити в злагоді з іншими людьми не обійтися. Потрібно завжди підтримувати один одного, допомагати, щоб разом бути на крижині та не дати нікому потонути», – наголосила психолог.
Українське суспільство переживає нині особливо складний час. В умовах стресу через війну організм кожного з нас мобілізується, інколи з’являється втрата сил, апатія, відсутність бажання самореалізовуватись та мотивації до будь-чого.
З метою усунення навчальних труднощів, підсилення мотивації до навчання та відновлення власного ресурсу практичним психологом відділу з організації виховної роботи студентів ЛНУП Мирославою Ходаковою спільно з капеланом університету отцем Іваном Венгрином було проведено зустріч зі здобувачами вищої освіти факультету механіки, енергетики та інформаційних технологій.
На зустрічі обговорювали ставлення до процесу навчання, мотивацію та її методи, секрети мотивації та розвиток самомотивації. Психолог наголосила, що виявляти власну пізнавальну активність, збагачувати свій внутрішній світ, будувати особистісну перспективу, виховувати в собі потребу втілювати в життя плани, реалізовувати власні можливості є основою формування позитивної мотивації до навчання. Адже важливо пам’ятати про необхідність і важливість формування професійної, кваліфікованої та свідомої спільноти.
Здобувачі вищої освіти поглибили розуміння базових і додаткових цінностей людини та дійшли спільної думки, що бажання навчатися, розвиватися та отримувати знання є найважливішими цінностями у студентському житті.
Капелан о. Іван Венгрин розповів про значення посту та звернув увагу на певні аспекти посту, а саме: стримання, прощення, обмеження. Найважливішим сенсом посту є шлях до кращого себе.
Під час зустрічі психолог наголосила, що наш фронт – це навчання, бо ми маємо ставати кращими, розумнішими і згодом розбудовувати нашу країну, застосовуючи свої знання. Ваша освіта сьогодні – це запорука успішного завтра для України!
29 березня 2024 року у рамках Всеукраїнської програми ментального здоров’я «Ти як?» було проведено семінар-тренінг «Намагаючись світити іншим – не згори сам» для викладачів та працівників Львівського національного університету природокористування з метою профілактики професійного емоційного вигорання. Провела семінар-тренінг практичний психолог відділу з організації виховної роботи студентів Мирослава Ходакова, яка водночас була модератором цього заходу.
У сучасних умовах педагогам дано багато життєвих та професійних викликів, що стресогенно впливають на самопочуття та емоційний стан і вимагають великих резервів володіння собою та саморегуляції. Після перебування у складних ситуаціях викладачі найчастіше відчувають виснаженість, пригніченість, бажання розслабитись. І от, щоб людина емоційно не «згоріла», потрібно навчитись допомагати собі. З цією метою практичним психологом було розроблено ряд психологічних вправ: вправа-розминка для емоційного налаштування на роботу; тест на шкалу тривожності; вправа «Портрет успішного педагога, студента, колективу та керівника»; вправа «Крок до успіху». Для релаксації усім було запропоновано аутотренінг, який дозволив відпочити. Учасники зустрілись, щоб переформатуватись та відновитись, збагатитись кольорами та позитивними емоціями за допомогою арттерапії.
Кожен з нас сьогодні відчуває біль та тривогу, але це означає лише одне – що ми всередині живі і маємо навчитись балансувати між виснаженням та відновленням, знаходити час для підзарядки і заряджати інших. Тому очікування, поставлені присутніми, були виправдані. Учасники отримали позитивний настрій, згуртувались у чудову команду, яка може світити і вести за собою.
Емоційне вигоряння – не хвороба і не діагноз, а тим більше – не вирок. Тож, чим раніше почати з ним боротьбу, тим ефективнішою буде ваша праця. Саме про це говорилося у притчі про каву, якою Мирослава Ходакова завершила такий потрібний і пізнавальний семінар-тренінг.
Цілі та цінності є основою нашого життя, визначають нашу поведінку, вибори та пріоритети. У студентському житті цінності можуть варіюватися залежно від особистих переконань і цілей кожної людини.
З метою правильного формування умінь визначати життєві цілі, мотивувати себе до навчання, адекватно реагувати на тимчасові життєві випробування і бажання долати їх 27 березня 2024 року практичним психологом Львівського національного університету природокористування Мирославою Ходаковою у рамках Всеукраїнської програми ментального здоров’я «Ти як?» було проведено тренінг «Мої цілі та цінності». У тренінгу взяли участь здобувачі вищої освіти груп Аг-11, Аг-12 та Аг-13 факультету агротехнологій та екології ЛНУП.
Учасники тренінгу під час дискусії змогли самостійно визначити цілі та цінності, вибирати з них пріоритетні, висловлюючи при цьому власні думки. Студенти також мали змогу попрацювати у групах над вправами «Шкала цінностей», «Колесо життєвого балансу», «Скріпка», обговорити та зрозуміти, що цілі та цінності – це особиста сфера, яка визначає уявлення про щастя, задоволення та напрямок життя.
Здобувачі вищої освіти поглибили розуміння базових і додаткових цінностей людини та дійшли спільної думки, що бажання навчатися, розвиватися та отримувати знання є найважливішими цінностями у студентському житті.
Психолог запропонувала для роздумів актуальні питання сьогодення: що справді важливо в житті; які досягнення надихають; які принципи керують вчинками кожного учасника.
На завершення здобувачі вищої освіти прослухали притчу «Найважливіші речі та цінність часу».
Сторінка 1 із 3