Лабораторію електронного обладнання автомобілів облаштовано у 2018 році за сприяння польської фірми «Академія Мехатроніки» (м.Познань, Польща), яка є світовим лідером у виготовленні навчально-демонстраційних стендів, що дозволяють відображати елементну базу мехатронних систем, моделювати їх роботу, здійснювати комп’ютерну діагностику електронного обладнання сучасних автомобілів.

У даній лабораторії встановлено сучасні навчально-демонстраційні стенди, а саме:
- стенд для вивчення інтегрованої системи впорскування палива бензинового двигуна типу Motronic ML 4.1;

- стенд для вивчення системи електронного управління роботою дизельного двигуна ZS типу «Common Rail»;

- стенд для вивчення системи клімат-контроль типу Climatronic;

- стенд для вивчення антиблокувальної системи гальм АВS/ASR;

- навчально-практичний стенд «Сенсорика та акторика автомобільних систем»;

- стенд для вивчення системи освітлення автомобілів.

За допомогою навчальних стендів студенти мають змогу вивчати та діагностувати електронні системи сучасних автомобілів. Стенди володіють функцією під’єднання до комп’ютерів і висвітлення діагностичних параметрів через мультимедіа на великий екран, завдяки чому всі студенти можуть ознайомитися з процедурами діагностики електронних систем сучасних автомобілів.
Наявне лабораторне обладнання допомагає студентам освоювати принципи побудови і сучасні тенденції розвитку мехатронних систем автомобілів, їх елементну базу, сенсори і апаратні компоненти систем мехатроніки, особливості конструкції та принципи роботи автомобільних сенсорів, мехатронні системи керування двигуном, трансмісією та ходовою частиною, системи керування устаткуванням салону, діагностування і проєктування мехатронних систем автомобілів.
Під час лабораторних занять студенти використовують діагностичне обладнання таких марок, як VAS5054a, VAG-COM, LEXIA, THINKDIAG, WOW AUTOCOM.
У лабораторії проводяться заняття з дисциплін «Електричні системи та схемотехніка автомобілів», «Комп’ютерна та дистанційна діагностика», «Мехатронні системи», «Мехатроніка автомобілів», «Мехатроніка автомобільних систем».

Лабораторію силових енергетичних установок відкрито 10 листопада 2023 року на кафедрі автомобілів і тракторів факультету механіки, енергетики та інформаційних технологій Львівського за сприяння і всебічної підтримки ТОВ «Сігма-інжиніринг».

Дане товариство є офіційним дистриб'ютором продукції компанії BOGE KOMPRESSOREN. Займається продажею, гарантійним і післягарантійним обслуговування промислових компресорів виробництва даної компанії та генераторів торгової марки FOGO.
В лабораторії представлено генератори марки FOGO (F 3001 IS; F 3001) потужністю від 2 кВт до 30 кВт. Вони обладнані як бензиновими, та і дизельними двигунами внутрішнього згоряння. В процесі навчального процесу дозволяють надати студентам практичні навички з особливостей використання як бензинових, так і дизельних генераторів під час постачання електроенергією різних об’єктів.

Також в лабораторії розміщено гвинтовий компресор L 22 RS, який являє систему стисненого повітря. Використання її в навчальному процесі дозволяє студентам отримати навички, пов’язані з підбором та поставкою такого обладнання, його монтажем і введенням в експлуатацію, забезпеченням гарантійного та післягарантійного сервісного обслуговування.

Для проведення лабораторно-практичних занять з комп’ютерної діагностики двигунів внутрішнього згоряння виготовлено та розміщено стенд для дистанційної діагностики інжекторного двигуна автомобіля «Volkswagen В5».

Використання в процесі проведення занять даного стенду дозволяє освоїти конструктивні особливості сучасних інжекторних двигунів з електронним управлінням та набути навики їх комп’ютерної діагностики.
У даній лабораторії проводяться заняття із дисциплін «Технічна, комп’ютерна і дистанційна діагностика автомобілів», «Комп’ютерна та дистанційна діагностика», «Автомобільні двигуни», «Технічна експлуатація автомобілів», «Технічна, комп’ютерна і дистанційна діагностика автомобілів».

Лабораторія «Паливно-мастильні та інші експлуатаційні матеріали ТОВ «ФХ Сервіс»» відкрита у 2021 році на кафедрі автомобілів і тракто-рів факультету механіки, енергетики та інформаційних технологій ЛНУП за сприяння і всебічної підтримки ТОВ «ФХ Сервіс, яке є офіційним представ-ником VOLVO& RENAULT TRUCKS / VOLVO PENTA / VOLVO Construction / SDLG у західному регіоні України.
Лабораторія оснащена спеціалізованим вимірювальним обладнанням для визначення якісних показників нафтопродуктів.
Для визначення фракційного складу дизельного пального згідно з EN ISO 3405 використовують апарати АРНС. Даний показник і тиск насичених парів палива характеризують його випаровуваність та істотно впливають на якість сумішоутворення з повітрям. Фракційний склад палива оцінюють за залежністю між кількісним вмістом фракцій палива (у відсотках до об’єму) і температурою, при якій вони випаровуються.

Для визначення кінематичної в’язкості нафтопродуктів застосовують термостат «Термотон-01М».

Температури застигання, помутніння (ДСТУ ISO 3015) і граничної те-мператури фільтрованості (ДСТУ EN 116) визначають за допомогою спе-ціального апарату ТФХФ.

Використовуючи розміщене в лабораторії обладнання студенти ма-ють можливість оцінити фізико-хімічні та експлуатаційні властивості наф-топродуктів і зробити висновок про їх вплив на роботу вузлів і агрегатів автотракторної техніки.
В ній також представлено зразки паливно-мастильних та інших екс-плуатаційних матеріалів як вітчизняного, так і закордонного виробництва.

В лабораторії проходять заняття з дисципліни «Паливо-мастильні та інші експлуатаційні матеріали», «Технічна експлуатація автомобілів».

РОЗКЛАДИ

1. Путівник першокурсника

2. Розклад дзвінків та занять

КОРИСНІ ЛІНКИ

1. Віртуальне навчальне середовище - Moodle

2. Посилання ZOOM викладачів кафедри

3. Контакти викладачів факультету МЕтаІТ

ВИБІРКОВІ ДИСЦИПЛІНИ

1. Перелік вибіркових дисциплін для студентів ОПП «Автомобільний транспорт) спеціальності 274 «Автомобільний транспорт»

2. Освітні траєкторії для студентів ОПП «Автомобільний транспорт) спеціальності 274 «Автомобільний транспорт»

3. Форма заяви для вибору дисципліни

ГРАФІКИ

1. Графік консультацій викладачів кафедри

2. Графік освітнього процесу здобувачів першого (бакалаврського рівня)

3. Графік освітнього процесу здобувачів другого (бакалаврського рівня)

ПРАКТИКИ

1. Перелік баз практик, з якими укладено угоди про співпрацю

2. Зразок угоди про співпрацю з базою практики

3. Методичні вказівки до написання звіту з виробничої практики

АТЕСТАЦІЯ

1. Програма єдиного державного кваліфікаційного іспиту (ЄДКІ)

2. Рекомендовані теми кваліфікаційних робіт

3. Методичні вказівки до написання кваліфікаційних робіт

СТУДЕНТСЬКЕ САМОВРЯДУВАННЯ

1. Структура, напрямки діяльності

Кафедра тракторів і автомобілів заснована у 1946 році на базі сільськогосподарського факультету Львівського політехнічного інституту. На ній працювало 3 викладачі, зокрема один кандидат технічних наук. Заняття проводились в одній лабораторії площею 52 м², обладнаній автомобілем ГАЗ-ММ і трактором СХТЗ-НАТІ. Першим завідувачем кафедри був к. т. н., доцент В. В. Федорченко-Тихий (1948–1952 рр.). Згодом кафедру очолювали к. т. н., доцент С. Ю. Келлер (1952–1953 рр.), доцент О. П. Попов (1953–1957 рр.). У 1957 році завідувачем кафедри став к. т. н., доцент П. В. Аксютін (1957–1969 рр.), який довгий час працював на заводі «Русский дизель». Він започаткував новий напрям у науковій діяльності викладачів та співробітників кафедри – дослідження роботи двигунів за бензино-дизельним циклом із двофазною подачею палива. Ці дослідження продовжили С.Ф. Угрин та І.В. Романів, захистивши згодом кандидатські дисертації.
Одночасно з активізацією наукової роботи в цей час відбулося значне покращення матеріально-технічної бази кафедри. Навчальні лабораторії обладнали стендами з вивчення конструкції гальм, випробування і зняття характеристик двигунів внутрішнього згоряння, стендами СТДА-2 та приладами для регулювання паливних насосів високого тиску дизельних двигунів і форсунок. Це суттєво покращило навчальний процес, розширило тематику лабораторних робіт.
У 1969–1981 рр. кафедру очолював к. т. н., доцент М. Ф. Фоменко. Основним доробком його наукової діяльності було дослідження та обґрунтування параметрів гідравлічного регулятора дизельних двигунів. За час керівництва М.Ф. Фоменка поліпшилася матеріально-технічна база аудиторій: встановлено стенд для діагностики технічного стану вузлів переднього моста вантажних автомобілів та їхніх гальмівних систем; розрізи складових частин автомобіля КамАЗ; обладнання для проведення тягових випробувань тракторів у польових умовах.
У період із 1981 по 1985 р. завідувачем кафедри був к. т. н. доцент І. І. Романів, у 1985–1988 рр. – к. т. н., доцент В. І. Кравець. У цей час розпочалося співробітництво кафедри з інститутом «Укравтобуспром» (Львів) та ВНДІ газу (Москва). Одним із основних напрямів цього співробітництва було проведення спільних досліджень із розробки та стендових і дорожніх випробувань газобензинових двигунів сімейства ЗІЛ з газотурбінним наддувом. Над роботою з цієї теми за підтримки головного конструктора газових автобусів к. т. н. Г. В. Скречка впродовж 1988–1995 рр. плідно працювали викладачі Р. Ю. Дацюк, В. І. Кравець, М. М. Фурманов, Б. М. Зварич, Б. П. Кудринецький. У результаті вдалося значно покращити техніко-економічні та екологічні показники двигунів, що працювали на стисненому природному газі. Р. Ю. Дацюк у 1988 р. успішно захистив кандидатську дисертацію із цієї теми. Крім того, під керівництвом В. І. Кравця покращилося оснащення лабораторій конструкціями двигунів внутрішнього згоряння і шасі, вони поповнилися робочими розрізами тракторів Т-150К і Т-150.
У 1990–1996 та 1998–1999 рр. кафедру очолював к. т. н., доцент Р. С. Шевчук. За його безпосередньою участю була створена і оформлена навчальна лабораторія теорії трактора й автомобіля, видана навчально-методична література. Слід відзначити і започаткування та успішне проведення на кафедрі наукових досліджень із механізації знімання та внутрішньогосподарського транспортування плодів із розробкою машин для здійснення цих технологічних операцій. На основі цих результатів аспіранти Р. І. Паславський і О. С. Миронюк захистили кандидатські дисертації, а доц. Р. С. Шевчук – докторську.
Упродовж 1996–1998 та 1999–2000 рр. посаду завідувача обіймав к.т.н., доцент С. А. Федосенко, а у 2000 році кафедру очолив к. т. н., доцент С. Й. Ковалишин. Із 2005 року на кафедрі розпочались дослідження з підвищення техніко-економічних показників роботи дизельних двигунів шляхом використання в них як пального ріпаково-метилових ефірів, розроблено комплекс машин для виготовлення такого пального. У 2009 році відбувся перший набір студентів бакалаврського рівня освіти зі спеціальності «Автомобільний транспорт», який нараховував 20 осіб. З цього часу кафедра є випусковою з даної спеціальності. В цей період у результаті співпраці з Centrum Szkolenia Motoryzacji «Autoelektronika Kędzia» (м. Познань, Польща) на кафедрі створено першу в Україні Лабораторію мехатроніки автомобілів, обладнану сучасними демонстраційними стендами для вивчення: інтегрованої системи впорскування палива бензинового двигуна типу Motronic ML 4.1; системи електронного управління роботою дизельного двигуна Diesla ЕDС «Common Rail»; системи клімат-контроль типу Climatronic; антиблокувальної системи гальм АВS/ASR; системи освітлення автомобілів. Також організована лабораторія діагностики автомобіля, обладнана гідравлічним підіймачем автомобілів LAUNCH 220V TLT-235SB та комплексом обладнання для комп’ютерної діагностики. З 2006 р. на кафедрі діє аспірантура, першим випускником якої був вихованець факультету В. В. Том’юк.
Із 2015 до 2016 р. завідувачем кафедри був к. т. н., доцент Т. Г. Щур, якого замінив на цій посаді к. т. н., доцент В. В. Шевчук. У цей період під керівництвом д. т. н., професора кафедри Л. В. Крайника був започаткований ще один напрям наукової діяльності, присвячений підвищенню ресурсу кузова автобуса. Важливим аспектом цих досліджень є підвищення корозійної стійкості кузова автобуса під час його експлуатації з врахуванням умов руху, впливу зовнішніх факторів, втомної міцності, забезпечуючи при цьому дотримання нормативних вимог пасивної безпеки. Підсумком цієї роботи є підготовлена до захисту к.т.н., доцентом Д. П. Рубаном докторська дисертація на тему «Науково-прикладні основи прогностичної оцінки та формування ресурсу кузовів автобусів». В навчальному процесі почали використовуватися сучасні мобільні енергетичні засоби: трактор John Deere 6630, навантажувач JCB 535-125. За участю студентів наукового гуртка кафедри був змонтований стенд для комп’ютерної діагностики на базі двигуна AHL-1.6 (Volkswagen Passat B5).
З 2023 року кафедру очолює к.т.н., доцент С. М. Хімка. Зараз на кафедрі успішно розвиваються наукові школи під керівництвом д.т.н., професора Любомира Крайника, професора Степана Ковалишина та доцента Романа Шевчука. У результаті цієї наукової роботи спроєктований та випробуваний військовий автомобіль – баггі «Мамай», розроблено гібридний привод автомобіля підвищеної прохідності для бездоріжжя. Ведуться наукові дослідження з підвищення експлуатаційних властивостей автомобілів, зокрема підвищення прохідності завдяки роздільному регулюванню тиску в шинах. У навчальному процесі успішно використовується система віддаленого інтерактивного технічного навчання «LCMS Electude», що дозволяє студентам краще опанувати конструкцію автомобілів та їх діагностику й обслуговування.

Концепція розвитку кафедри автомобілів і тракторів на 2020–2025 рр.
Колективом кафедри автомобілів і тракторів розроблена Концепція розвитку кафедри на 2020–2025 рр. Концепція складена з урахуванням Концепції Державної цільової програми розвитку аграрного сектору економіки на період до 2022 року, Концепції розвитку Львівського національного університету природокористування.

Місія кафедри
Кафедра автомобілів і тракторів бачить своє призначення у підготовці висококваліфікованих фахівців, які мають лідерські та високі моральні якості, є конкурентоздатними на ринку праці, ефективно взаємодіють в професійному, корпоративному та суспільному середовищі, володіють соціальною мобільністю і мають попит у роботодавців.

Основна мета кафедри: задоволення зростаючого попиту підприємств автомобільної галузі у підготовці фахівців високої кваліфікації, які мають фундаментальні знання з технічної експлуатації, ремонту та комп’ютерної діагностики автотранспортних засобів, логістики та транспортно-експедиційного обслуговування автомобільних перевезень, володіють сучасними знаннями щодо предметної галузі, засобами сучасних інформаційних технологій з обслуговування учасників дорожнього руху, навичками ефективного застосування їх на практиці.
Дана мета може бути досягнута на основі:
• збільшення інтелектуального потенціалу кафедри, розвитку науково-дослідної бази кафедри, підвищення професіоналізму професорсько-викладацького складу;
• впровадження інноваційних методів організації навчального процесу, застосування прогресивних освітніх технологій;
• співпраці зі стратегічними партнерами (автосервісні підприємства, регіональні представництва провідних виробників автомобілів).
Пріоритетним напрямом розвитку кафедри автомобілів і тракторів є забезпечення високого рівня фахової підготовки здобувачів. Кафедра має стати осередком якісної підготовки фахівців у автомобільній галузі, провідним осередком науково-теоретичного і практичного дослідження сучасних проблем галузі завдяки накопиченню інтелектуального досвіду професорсько-викладацького складу кафедри, формуванню корпоративних цінностей, створенню позитивного іміджу кафедри та університету в цілому.
З повним текстом стратегії розвитку кафедри автомобілів і тракторів на 2020–2025 рр. можна ознайомитися за посиланням: Стратегія розвитку кафедри АіТ

Освітня діяльність кафедри
Навчальна діяльність кафедри тісно пов’язана з науковою діяльністю науково-педагогічних працівників і студентів. Колектив кафедри автомобілів і тракторів налічує 13 науково-педагогічних працівників (на постійному місці праці та за сумісництвом), з яких 2 професори, 6 доцентів та 5 старших викладачів без наукового ступеня.
Результати наукових досліджень викладачів опубліковані у фахових наукових вісниках та журналах, які включені до міжнародних наукометричних баз даних (Web of Science, Scopus, Google Scholar тощо), матеріалах міжнародних наукових конференцій та семінарів.
Результати науково-дослідної роботи викладачів безпосередньо використовуються в навчальному процесі. Викладачі кафедри керують науковою діяльністю здобувачів, рецензують наукові та навчально-методичні роботи працівників інших закладів вищої освіти та наукових установ, а також здійснюють активну наукову та освітню діяльність у рамках національних і міжнародних зв’язків.
Партнери кафедри
ФОП «TOPGEARSAMBIR», МКП «Транс-Екіпаж», ТОВ «Арія Моторс», ПРАТ «Галичина Авто», ТОВ «Автотранс-Дік», ТОВ «Дністер Транс», ТОВ «Ол-Транс Сервіс», ТОВ «Сервісний центр ДІАМАНТ», ТОВ «ФХ Сервіс», ТОВ «Сігма-інжиніринг», ДП «Роберт Бош Продакшн Україна», ТОВ «Алекс со», ТзОВ «ГалАвтосвіт», ТОВ «Вітас», МКС Бетон, ТОВ Львівська філія «Нова пошта».
Стейкхолдери https://drive.google.com/drive/folders/18kU6TT-Ms8CNqQcV0DO2ZtdwXvOEiYYi?usp=sharing
Практичні заняття проходять також у виробничих умовах на базах філій кафедр в ТОВ «Сервісний центр ДІАМАНТ», ТОВ «ФХ Сервіс», ПРАТ «Галичина Авто».
Філії кафедри https://drive.google.com/drive/folders/1EoF8AUXYHATFWU2EPT9bY7O4xECECeAB?usp=sharing

 

На кафедрі автомобілів і тракторів функціонують 9 навчальних лабораторій, а саме:
- Мехатроніки та електрообладнання автомобілів і тракторів польської фірми «Академія Мехатроніки» (ауд. 22П);
- Силових енергетичних установок ТОВ «Сігма-інжиніринг» (ауд. 19Па);
- Паливно-мастильних та експлуатаційних матеріалів ТОВ «ФХ Сервіс» (ауд. 25П);
- Діагностики автомобілів та випробування дизельної паливної апаратури (ауд. 20Па);
- Конструкції шасі (ауд. 20П);
- Випробування ДВЗ (ауд. 20Пб);
- Теорії автомобіля та трактора (ауд. 21П);
- Правил та безпеки дорожнього руху (ауд. 48М);
- Лабораторія віддаленого інтерактивного навчання, перевірки знань і онлайн-тестування «LCMS Electude» (21а).

Здебільшого зазначені навчальні лабораторії використовуються для виконання лабораторних і практичних занять, які дають змогу студентам отримати практичні знання та вміння у галузі транспортних технологій.

У лабораторії електронного обладнання автомобілів польської фірми «Академія Мехатроніки» установлено сучасні навчально-демонстраційні стенди.

Лабораторію електронного обладнання автомобілів облаштовано у 2018 році за сприяння польської фірми «Академія Мехатроніки» (м. Познань, Польща), яка є світовим лідером у виготовленні навчально-демонстраційних стендів, що дозволяють відображати елементну базу мехатронних систем, моделювати їх роботу, здійснювати комп’ютерну діагностику електронного обладнання сучасних автомобілів.
У даній лабораторії встановлено сучасні навчально-демонстраційні стенди, а саме:


- стенд для вивчення інтегрованої системи впорскування палива бензинового двигуна типу Motronic ML4.1;

- стенд для вивчення системи електронного управління роботою дизельного двигуна ZS типу «Common Rail»;

- стенд для вивчення системи клімат-контроль типу Climatronic;

- стенд для вивчення антиблокувальної системи гальм АВS/ASR;

- навчально-практичний стенд «Сенсорика та акторика автомобільних систем»;

- стенд для вивчення системи освітлення автомобілів.

За допомогою навчальних стендів студенти мають змогу вивчати та діагностувати електронні системи сучасних автомобілів. Стенди володіють функцією під’єднання до комп’ютерів і висвітлення діагностичних параметрів через мультимедіа на великий екран, завдяки чому всі студенти можуть ознайомитися з процедурами діагностики електронних систем сучасних автомобілів.
Наявне лабораторне обладнання допомагає студентам освоювати принципи побудови і сучасні тенденції розвитку мехатронних систем автомобілів, їх елементну базу, сенсори і апаратні компоненти систем мехатроніки, особливості конструкції та принципи роботи автомобільних сенсорів, мехатронні системи керування двигуном, трансмісією та ходовою частиною, системи керування устаткуванням салону, діагностування і проєктування мехатронних систем автомобілів.
Під час лабораторних занять студенти використовують діагностичне обладнання таких марок, як VAS5054a, VAG-COM, Lexia, ThinkDiag, WOW  AutoCom.
У лабораторії проводяться заняття з дисциплін «Електричні системи та схемотехніка автомобілів», «Комп’ютерна та дистанційна діагностика», «Мехатронні системи», «Мехатроніка автомобілів», «Мехатроніка автомобільних систем».

Лабораторія силових енергетичних установок ТОВ «Сігма-інжиніринг»

Лабораторію силових енергетичних установок відкрито 10 листопада 2023 року на кафедрі автомобілів і тракторів факультету механіки, енергетики та інформаційних технологій Львівського за сприяння і всебічної підтримки ТОВ «Сігма-інжиніринг».

Дане товариство є офіційним дистриб'ютором продукції компанії Boge Kompressoren. Займається продажем, гарантійним і післягарантійним обслуговуванням промислових компресорів виробництва даної компанії та генераторів торгової марки FOGO.
В лабораторії представлено генератори марки FOGO (F3001iS; F3001) потужністю від 2 кВт до 30 кВт. Вони обладнані як бензиновими, та і дизельними двигунами внутрішнього згоряння. В процесі навчання дозволяють надати студентам практичні навички з особливостей використання як бензинових, так і дизельних генераторів під час постачання електроенергією різних об’єктів.

Також в лабораторії розміщено гвинтовий компресор L22RS, який являє собою систему стисненого повітря. Використання її в навчальному процесі дозволяє студентам отримати навички, пов’язані з підбором та постачанням такого обладнання, його монтажем і введенням в експлуатацію, забезпеченням гарантійного та післягарантійного сервісного обслуговування.

Для проведення лабораторно-практичних занять з комп’ютерної діагностики двигунів внутрішнього згоряння виготовлено та розміщено стенд для дистанційної діагностики інжекторного двигуна автомобіля «Volkswagen В5».

Використання в процесі проведення занять даного стенда дозволяє освоїти конструктивні особливості сучасних інжекторних двигунів з електронним управлінням та набути навички їх комп’ютерної діагностики.
У даній лабораторії проводяться заняття із дисциплін «Технічна, комп’ютерна і дистанційна діагностика автомобілів», «Комп’ютерна та дистанційна діагностика», «Автомобільні двигуни», «Технічна експлуатація автомобілів», «Технічна, комп’ютерна і дистанційна діагностика автомобілів».

Лабораторія «Паливно-мастильні та експлуатаційні матеріали ТОВ "ФХ Сервіс"»

Лабораторія «Паливно-мастильні та інші експлуатаційні матеріали ТОВ "ФХ Сервіс"» відкрита у 2021 році на кафедрі автомобілів і тракторів факультету механіки, енергетики та інформаційних технологій ЛНУП за сприяння і всебічної підтримки ТОВ «ФХ Сервіс», яке є офіційним представником Volvo&Renault Truck / Volvo Penta / Volvo Construction / SDLG у Західному регіоні України.
Лабораторія оснащена спеціалізованим вимірювальним обладнанням для визначення якісних показників нафтопродуктів.
Для визначення фракційного складу дизельного пального згідно з EN ISO 3405 використовують апарати АРНС. Даний показник і тиск насичених парів палива характеризують його випаровуваність та істотно впливають на якість сумішоутворення з повітрям. Фракційний склад палива оцінюють за залежністю між кількісним вмістом фракцій палива (у відсотках до об’єму) і температурою, при якій вони випаровуються.

Для визначення кінематичної в’язкості нафтопродуктів застосовують термостат «Термотон-01М».

Температури застигання, помутніння (ДСТУ ISO 3015) і граничну температуру фільтрованості (ДСТУ EN 116) визначають за допомогою спеціального апарата ТФХФ.

Використовуючи розміщене в лабораторії обладнання, студенти мають можливість оцінити фізико-хімічні та експлуатаційні властивості нафтопродуктів і зробити висновок про їх вплив на роботу вузлів і агрегатів автотракторної техніки.
В ній також представлено зразки паливно-мастильних та інших експлуатаційних матеріалів як вітчизняного, так і закордонного виробництва.

В лабораторії проходять заняття з дисциплін «Паливо-мастильні та інші експлуатаційні матеріали», «Технічна експлуатація автомобілів».

Лабораторія «Діагностики автомобілів і випробування дизельної паливної апаратури» обладнана устаткуванням для проведення практичних та лабораторних занять із таких дисциплін:
- «Комп’ютерна діагностика сільськогосподарської техніки»;
- «Автомобілі»;
- «Автомобільні двигуни»;
- «Технічна, комп’ютерна та дистанційна діагностика»;
- «Випробування двигунів».

Обладнання лабораторії дозволяє проводити діагностику вузлів і агрегатів сучасної автотракторної техніки, випробовувати паливну апаратуру дизельних двигунів та знімати їх характеристики.
Лабораторія «Конструкції шасі» обладнана значною кількістю розрізів і макетів муфт зчеплення, коробок передач, ведучих мостів, елементів рульового керування та гальмівної системи автомобілів і тракторів, що дає змогу студентам побачити та детальніше ознайомитися з будовою агрегатів шасі автомобілів та тракторів. Деякі з представлених макетів є результатами виконання дипломних проєктів студентами, що навчаються за спеціальністю «Автомобільний транспорт».

У лабораторії «Випробовування ДВЗ» розміщені стенди СТЕУ-40, КИ-5541 з комплектом контрольно-вимірювальних приладів, які дозволяють знімати основні характеристики дизельних і бензинових двигунів внутрішнього згоряння та визначати їх техніко-експлуатаційні показники на різних режимах роботи.

Лабораторія «Теорії автомобіля та трактора» обладнана всім необхідним для проведення лабораторних занять і виконання курсової роботи з теорії трактора та автомобіля. Для цього слугують наочні інформаційні стенди та обладнання для визначення коефіцієнтів кочення і зчеплення рушіїв з опорною поверхнею, параметрів поперечної стійкості автомобілів, проведення тягових випробувань автомобілів.

Лабораторія «Правил та безпеки дорожнього руху» дає змогу студентам здобувати необхідні теоретичні та практичні знання для отримання посвідчень водія. Ця лабораторія обладнана макетом міської забудови з вулично-дорожньою мережею, різноманітними видами перехресть із ситуаційним вирішенням порядку їх проїзду. Наочно відображені, з можливістю виокремлення, всі типи дорожніх знаків і дорожньої розмітки. В лабораторії окремо облаштований комп’ютерний клас, в якому студенти мають можливість вивчати в режимі онлайн правила дорожнього руху та проводити самотестування.

«Лабораторія віддаленого інтерактивного навчання, перевірки знань і онлайн-тестування "LCMS Electude"» обладнана сучасними комп’ютерами з доступом до інтернету для інтерактивного навчання в системі «LCMS Electude» і підготовки до ЄДКІ.
На кафедрі автомобілів і тракторів широко використовують провідну світову систему віддаленого інтерактивного навчання, перевірки знань і онлайн-тестування фахівців автомобільного транспорту «LCMS Electude» (https://drive.google.com/drive/folders/1VOiZADXH15P101Jvr6pJPlodtVFY2ct0?usp=sharing).
Вона заснована на хмарних технологіях і дозволяє студентам глибше освоїти конструктивні особливості сучасних автомобілів та електромобілів, проводити їх комп’ютерну діагностику, досліджувати електронні елементи систем сучасних двигунів.

Система включає в себе наступні розділи:
• Легкові автомобілі (Light Vehicle);
• Вантажний транспорт (Heavy Vehicle Systems);
• Електромобілі (Electric Vehicle);
• Діагностичний симулятор автомобіля.

Дана система дозволяє:
– використовувати діагностичний симулятор, в якому доступні усі сучасні засоби діагностування (електронний осцилограф, мультиметр, автосканер тощо) для проведення діагностичних спостережень автомобіля;
– проводити симуляцію різноманітних відмов електронних елементів;
– досліджувати паливну систему «Common Rail» сучасного дизеля;
– вивчати конструктивні особливості та досліджувати витрату електричної енергії тягової акумуляторної батареї електричного чи гібридного автомобілів.

Освітня програма «Автомобільний транспорт» спеціальності 274 «Автомобільний транспорт»

Випусковою для підготовки фахівців за освітньою програмою «Автомобільний транспорт» спеціальності 274 «Автомобільний транспорт» є кафедра автомобілів і тракторів.

Термін навчання за освітнім ступенем «Бакалавр» на денній і заочній формі навчання:

– 3 роки 10 місяців (на основі середньої освіти);

– 1 рік 10 місяців (на основі ОКР «Молодший спеціаліст»);

– 2 роки 10 місяців (на основі ОПС «Фаховий молодший бакалавр»).

Термін навчання за освітнім ступенем «Магістр» становить 1 рік 4 місяці.

 

Освітній процес ОП «Автомобільний транспорт»

Під час навчання ти використовуватимеш:

• технології та комп’ютерне обладнання для діагностики автотранспортних засобів за допомогою програмного забезпечення та діагностичних сканерів Autocom CDP, VAS, OP-COM, Renault CAN-Clip, VAG-COM;

• пакети прикладних програм для моделювання, розрахунку та автоматизації SolidWorks Edu Edition 2023–2024, AutoCAD, Autodesk Inventor, Siemens NX, TIA Portal V18, симулятор для промислових роботів та їх офлайн-програмування RoboDK;

  • демонстраційно-навчальні розрізи агрегатів, деталей, систем і механізмів, розрізи двигунів внутрішнього згорання, стенд для комп’ютерної діагностики на базі двигуна AHL-1.6 (Volkswagen Passat);
  • стенди для вивчення системи впорскування палива бензинового двигуна типу Motronic ML 4.1, системи електронного управління роботою дизельного двигуна Diesla ЕDС «Common Rail», системи клімат-контролю типу Climatronic, антиблокувальної системи гальм АВS/ASR, навчально-практичний стенд «Сенсорика та акторика автомобільних систем»;

    • стенди та контрольно-вимірювальні прилади для вимірювання геометричних розмірів деталей автомобільної техніки і зняття характеристик двигунів внутрішнього згоряння;

    • провідну світову систему віддаленого інтерактивного навчання, перевірки знань і онлайн-тестування фахівців автомобільного транспорту «LCMS Electude», яка заснована на хмарних технологіях;
  • системи супутникового навігаційного моніторингу з використанням телематичного обладнання;
  • вимірювальне обладнання для визначення фізико-хімічних та експлуатаційних властивостей паливно-мастильних та експлуатаційних матеріалів;
  • новітні технології та обладнання для зварювання і наплавлення металів всесвітньо відомої фірми зварювання Fronius.



    Будеш проходити навчання в сучасних, облаштованих новітнім обладнанням мультимедійних лекційних лабораторіях, комп’ютерних класах та спеціалізованих лабораторіях випускової кафедри автомобілів і тракторів, серед яких:
    • лабораторія правил та безпеки дорожнього руху;
    • лабораторія конструкції ДВЗ та робочого обладнання;

    • лабораторія конструкції шасі;

    • лабораторія випробування ДВЗ;

     • лабораторія діагностики автомобілів та випробування дизельної паливної апаратури;

    • лабораторія електронного обладнання автомобілів польської фірми «Академія Мехатроніки»;

    • лабораторія теорії автомобіля та трактора;
     
    • лабораторія паливно-мастильних та експлуатаційних матеріалів ТОВ «ФХ Сервіс»;
         
    • лабораторії силових енергетичних установок ТОВ «Сігма-інжиніринг»;

    • лабораторії віддаленого інтерактивного навчання, перевірки знань і онлайн-тестування «LCMS Electude».
         

    Також студенти спеціальності 274 «Автомобільний транспорт» проходять навчання в інших новостворених лабораторіях і навчальних центрах, зокрема:
    • навчально-практичному центрі зварювання «Fronius»;

    • лабораторії цифровізації в промисловості компанії «Siemens»;

    • лабораторії комп’ютерного моделювання;

    • лабораторії плазмової різки металів;

    • лабораторії технології машинобудування ТОВ «СІ ЕФ ТІ УКРАЇНА»;
     

Навчальні дисципліни

Серед інших дисциплін наші студенти вивчають, зокрема, такі спеціальні дисципліни:
• комп’ютерні технології з основами програмування;
• електричні системи та схемотехніка автомобілів;
• комп’ютерна та дистанційна діагностика;
• гідравліка, гідро- та пневмоприводи;
• інженерна механіка;
• конструювання машин;
 • паливо-мастильні та інші експлуатаційні матеріали;
• автомобілі;
• мехатроніка автомобілів;
• технічна, комп'ютерна та дистанційна діагностика автомобілів;
• автомобільні двигуни;
• мехатроніка автомобілів;
• підприємства автомобільного транспорту;
• технічна експлуатація автомобілів;
• ремонт автомобілів;
• електро- та гібридні автомобілі;
• безпека дорожнього руху;
• стандартизація та сертифікація транспортних засобів;
• логістика.

Практична підготовка студентів-автомобілістів

Під час навчання студенти, які навчаються за спеціальністю 274 «Автомобільний транспорт», проходять навчальні, технологічні та виробничі практики. Базами практик є автотранспортні, автосервісні підприємства, регіональні представництва провідних виробників автомобілів і спеціалізованої техніки, серед яких вітчизняні ФОП «TopGearSambir», МКП «Транс-Екіпаж», ТОВ «Арія Моторс», ПРАТ «Галичина Авто», ТОВ «Автотранс-Дік», ТОВ «Дністер Транс», ТОВ «Ол-Транс Сервіс», ТОВ «Сервісний центр Діамант», ТОВ «ФХ Сервіс», ТОВ «Сігма-інжиніринг», ДП «Роберт Бош Продакшн Україна», ТОВ «Алекс со», ТзОВ «ГалАвтосвіт», ТОВ «Вітас», МКС «Бетон», Львівська філія ТОВ «Нова пошта».

Практичні заняття проходять також у виробничих умовах на базах філій кафедри в ТОВ «Сервісний центр "Діамант"», ТОВ «ФХ Сервіс», ПРАТ «Галичина Авто».

Студенти мають можливості пройти закордонні практики, взяти участь в програмах обміну (трансфері) студентів, навчатись за програмою подвійних дипломів у багатьох європейських університетах, з якими ЛНУП має укладені угоди про навчально-наукову і культурну співпрацю. Головними європейськими країнами, які студенти можуть обрати для проходження практик, є Польща, Німеччина, Чехія, Словаччина, Швеція, Данія.

Наші випускники володіють навичками:

  • технічної експлуатації та ремонту, виробництва і проєктування автотранспортних засобів;
  •  проведення комп’ютерної діагностики електронного обладнання автотранспортних засобів;
  • виконання робіт з логістичного та транспортно-експедиційного обслуговування автомобільних перевезень, реалізації систем інформаційного обслуговування учасників дорожнього руху;
  • розроблення спеціальної і спеціалізованої оснастки для технічної експлуатації, ремонту і діагностування рухомого складу автомобільного транспорту;
  • проєктування підприємств автомобільного транспорту;
  • розроблення елементів, що забезпечують безпеку руху автотранспортних засобів, проведення експертної оцінки дорожньо-транспортних пригод.

Фахівці з автомобільного транспорту можуть працювати на посадах:

  • начальника колони, інженера відділу експлуатації, начальника гаража, керівника СТО, головного інженера автопідприємства;
  • інженера з транспорту, логіста, диспетчера з транспорту та служби перевезень, начальника відділу транспортно-експедиційної роботи;
  • менеджера з продажу автомобілів, інженера відділу гарантійного обслуговування автомобілів;
  • наукового співробітника науково-дослідних інститутів та інститутів судових експертиз Міністерства юстиції України;
  • інженера-логіста з автомобільних перевезень;
  • інженера з безпеки дорожнього руху, інспектора з організації дорожнього руху, інспектора з технічного нагляду, провідного спеціаліста територіального сервісного центру МВС.

Партнери кафедри

Кафедра співпрацює з понад 20 різними автотранспортними підприємствами, регіональними представництвами провідних виробників автомобілів і спеціалізованої техніки, автосервісними підприємствами, заводами з виробництва і ремонту запчастин до автомобільної техніки, логістичними компаніями, центрами з проєктування навчально-діагностичних стендів автомобільної електроніки тощо.

Умови вступу для здобуття першого (бакалаврського) рівня  вищої освіти за спеціальністю 274 «Автомобільний транспорт» на основі повної загальної середньої освіти

Для вступу на навчання на основі повної загальної середньої освіти (денна та заочна форми навчання) вступники можуть подати документи тільки в електронній формі зі свого електронного кабінету, створеного з 01 липня 2023 р. (https://vstup.edbo.gov.ua). Для надання допомоги вступникам під час подання заяв в електронній формі в університеті буде створено консультаційний центр (авдиторія 118 головного корпусу).

Для вступу на обрану спеціальність вступникові необхідно подати такі документи:

  1. Заяву про участь у конкурсному відборі.
  2. Мотиваційний лист.
  3. Результати національного мультипредметного тесту (2022 р. чи 2023 р.):

- Українська мова

- Математика

- Історія України або іноземна мова, або біологія, або хімія, або фізика на вибір вступника.

Для вступу можуть бути використані сертифікати зовнішнього незалежного оцінювання 2020 р. чи 2021 р. з трьох конкурсних предметів, передбачених Правилами прийому в один з цих років для відповідної спеціальності.

Увага! Мінімальна кількість балів в сертифікаті ЗНО, НМТ для допуску до участі в конкурсі – 100 балів.

Вступники допускаються до конкурсного відбору на місця державного замовлення в разі наявності конкурсного бала не менше ніж 130 балів.

  1. Копію свідоцтва про повну загальну середню освіту та додатка до нього.
  2. Копію документа, що посвідчує особу та громадянство (ID-картка з витягом із державного демографічного реєстру або 1-2 сторінки паспорта та дані з нього про прописку).
  3. Чотири кольорові фотокартки розміром 3×4 см.
  4. Копію військово-облікового документа (у військовозобов’язаних – військового квитка або тимчасового посвідчення, а у призовників – посвідчення про приписку до призовних дільниць).

Прийом заяв і документів: з 19 липня до 18:00 год. 31 липня 2023 р. (денна та заочна форми навчання).

Після оприлюднення 05 серпня рейтингового списку вступників, рекомендованих до зарахування на місця державного замовлення, необхідно до 18:00 год. 08 серпня 2023 р.:

– підтвердити місце навчання в електронному кабінеті з накладанням кваліфікованого електронного підпису;

– подати в приймальну комісію зазначені у п. 1-7 документи;

– укласти договір про навчання.

 

Увага! Особи, які не склали національного мультипредметного тесту чи ЗНО, можуть вступити на дану спеціальність тільки на контрактну форму на підставі мотиваційного листа.

 

 

Умови вступу для здобуття першого (бакалаврського) рівня вищої освіти за спеціальністю 274 «Автомобільний транспорт» на основі освітньо-кваліфікаційного рівня «Молодший спеціаліст», освітньо-професійного ступеня «Фаховий молодший бакалавр», освітнього ступеня «Молодший бакалавр»

 

Для вступу на навчання на основі ОКР «Молодший спеціаліст», ОПС «Фаховий молодший бакалавр», ОС «Молодший бакалавр» (денна та заочна форми навчання) вступники подають документи в електронній формі зі свого електронного кабінету, створеного з 01 липня 2023 р. (https://vstup.edbo.gov.ua). Для надання допомоги вступникам під час подання заяв в електронній формі в університеті буде створено консультаційний центр (авдиторія 118 головного корпусу).

Для вступу на обрану спеціальність вступникові необхідно подати такі документи:

  1. Заяву про участь у конкурсному відборі.
  2. Мотиваційний лист.
  3. Сертифікати:

- ЗНО 2020 р. чи 2021 р. з 1) української мови/української мови та літератури; 2) математики або історії України, або іноземної мови, або біології, або фізики, або хімії, або географії (на вибір вступника)

чи

- національного мультипредметного тесту (2022 р.) з української мови, математики та історії України

чи

- національного мультипредметного тесту (2023 р.) з української мови, математики та одного предмета на вибір вступника (історія України або іноземна мова, або біологія, або хімія, або фізика).

Увага! Мінімальна кількість балів в сертифікаті ЗНО, НМТ для допуску до участі в конкурсі – 100 балів.

Вступники допускаються до конкурсного відбору на місця державного замовлення в разі наявності конкурсного бала не менше ніж 130 балів.

  1. Копію документа державного зразка про раніше здобутий освітній (освітньо-кваліфікаційний) рівень, на основі якого здійснюється вступ, і копію додатка до нього.
  2. Копію документа, що посвідчує особу та громадянство (ID-картка з витягом з державного демографічного реєстру або 1-2 сторінки паспорта та дані з нього про місце реєстрації).
  3. Чотири кольорові фотокартки розміром 3×4 см.
  4. Копію військово-облікового документа (у військовозобов’язаних – військового квитка або тимчасового посвідчення, а у призовників – посвідчення про приписку до призовних дільниць).

Прийом заяв і документів: з 19 липня до 18:00 год. 31 липня 2023 р. (денна та заочна форми навчання).

Після оприлюднення 05 серпня рейтингового списку вступників, рекомендованих до зарахування на місця державного замовлення, необхідно до 18:00 год. 08 серпня:

підтвердити місце навчання в електронному кабінеті з накладанням кваліфікованого електронного підпису;

– подати у приймальну комісію зазначені у п. 1-7 документи;

– укласти договір про навчання.

 

Увага! Особи, які не склали національного мультипредметного тесту чи ЗНО, можуть вступити на дану спеціальність тільки на контрактну форму на підставі мотиваційного листа.

 

Увага! В конкурсі на бюджетні місця за спеціальністю 274 «Автомобільний транспорт» можуть брати участь особи, які отримали ОКР «Молодший спеціаліст», ОПС «Фаховий молодший бакалавр», ОС «Молодший бакалавр» за будь-якою спеціальністю галузей знань 27 «Транспорт», 13 «Механічна інженерія», 14 «Електрична інженерія», 18 «Виробництво і технології».

 

Кафедра автомобілів і тракторів здійснює підготовку фахівців зі спеціальності 274 «Автомобільний транспорт» першого (бакалаврського) рівня вищої освіти та другого (магістерського) рівня вищої освіти (галузь знань 27 «Транспортні технології»).
Основним напрямком спеціальності 274 «Автомобільний транспорт» першого (бакалаврського) рівня вищої освіти є підготовка фахівців, здатних розв’язувати спеціалізовані складні задачі та практичні проблеми, пов’язані з конструкцією, експлуатацією, діагностикою, ремонтом, утилізацією автомобільних транспортних засобів, технологіями побудови і використання об’єктів інфраструктури автомобільного транспорту, методами техніко-економічних розрахунків показників діяльності автомобільного транспорту.
Основним напрямком спеціальності 274 «Автомобільний транспорт» другого (магістерського) рівня вищої освіти є підготовка фахівців, здатних розробляти і використовувати сучасні технології зі створення, експлуатації та ремонту об’єктів автомобільного транспорту.

Студенти-автомобілісти проходять підготовку на сучасній матеріально-технічній базі факультету механіки, енергетики та інформаційних технологій ЛНУП та кафедри автомобілів і тракторів. До їхніх послуг мультимедійні лекційні аудиторії та цілий ряд спеціалізованих лабораторій, серед яких:
• лабораторія правил та безпеки дорожнього руху;

• лабораторія конструкції ДВЗ та робочого обладнання;

• лабораторія конструкції шасі;

• лабораторія випробування ДВЗ;

• лабораторія діагностики автомобілів та випробування дизельної паливної апаратури;

• лабораторія електронного обладнання автомобілів польської фірми «Академія Мехатроніки»;

• лабораторія теорії автомобіля та трактора;

• лабораторія паливно-мастильних та експлуатаційних матеріалів ТОВ «ФХ Сервіс»;

• лабораторія силових енергетичних установок ТОВ «Сігма-інжиніринг»;

• лабораторія віддаленого інтерактивного навчання, перевірки знань і онлайн-тестування «LCMS Electude».

Також студенти спеціальності 274 «Автомобільний транспорт» проходять навчання в інших новостворених лабораторіях і навчальних центрах, зокрема:
• навчально-практичному центрі зварювання «Fronius»;

• лабораторії цифровізації в промисловості компанії «Siemens»;

• лабораторії комп’ютерного моделювання;

• лабораторії плазмової різки металів;

• лабораторії технології машинобудування ТОВ «СІ ЕФ ТІ Україна».

Навчальні дисципліни

Серед інших студенти вивчають, зокрема, такі спеціальні дисципліни:
• комп’ютерні технології з основами програмування;
• електричні системи та схемотехніка автомобілів;
• комп’ютерна та дистанційна діагностика;
• гідравліка, гідро- та пневмоприводи;
• інженерна механіка;
• конструювання машин;
• паливо-мастильні та інші експлуатаційні матеріали;
• автомобілі;
• мехатроніка автомобілів;
• технічна, комп'ютерна та дистанційна діагностика автомобілів;
• автомобільні двигуни;
• мехатроніка автомобілів;
• підприємства автомобільного транспорту;
• технічна експлуатація автомобілів;
• ремонт автомобілів;
• електро- та гібридні автомобілі;
• безпека дорожнього руху;
• стандартизація та сертифікація транспортних засобів;
• логістика.

Інструментальні засоби та технології, які застосовуються в процесі навчання

В процесі навчання студенти спеціальності 274 «Автомобільний транспорт» використовують різні інструменти, засоби та технології навчання:
• технології та комп’ютерне обладнання для діагностики автотранспортних засобів за допомогою програмного забезпечення та діагностичних сканерів Autocom CDP, VAS, OP-COM, Renault CAN-Clip, VAG-COM;

• пакети прикладних програм для моделювання, розрахунку та автоматизації SolidWorks Edu Edition 2023–2024, AutoCAD, Autodesk Inventor, Siemens NX, TIA Portal V18, симулятор для промислових роботів та їх офлайн-програмування RoboDK;

• демонстраційно-навчальні розрізи агрегатів, деталей, систем і механізмів, розрізи двигунів внутрішнього згорання, стенд для комп’ютерної діагностики на базі двигуна AHL-1.6 (Volkswagen Passat);

• стенди для вивчення системи впорскування палива бензинового двигуна типу Motronic ML 4.1, системи електронного управління роботою дизельного двигуна Diesla ЕDС «Common Rail», системи клімат-контроль типу Climatronic, антиблокувальної системи гальм АВS/ASR, навчально-практичний стенд «Сенсорика та акторика автомобільних систем»;

• стенди та контрольно-вимірювальні прилади для вимірювання геометричних розмірів деталей автомобільної техніки і зняття характеристик двигунів внутрішнього згоряння;

• системи супутникового навігаційного моніторингу з використанням телематичного обладнання;

• вимірювальне обладнання для визначення фізико-хімічних та експлуатаційних властивостей паливно-мастильних та експлуатаційних матеріалів;

• новітні технології та обладнання для зварювання і наплавлення металів всесвітньо відомої фірми зварювання Fronius;

• провідну світову систему віддаленого інтерактивного навчання, перевірки знань і онлайн-тестування фахівців автомобільного транспорту «LCMS Electude», яка заснована на хмарних технологіях.

Система віддаленого інтерактивного навчання, перевірки знань і онлайн-тестування фахівців автомобільного транспорту «LCMS Electude»

Для покращення навчального процесу спеціальності 274 «Автомобільний транспорт» на кафедрі автомобілів і тракторів широко використовують провідну світову систему віддаленого інтерактивного навчання, перевірки знань і онлайн-тестування фахівців автомобільного транспорту «LCMS Electude», яка заснована на хмарних технологіях. Вона дозволяє студентам глибше освоїти конструктивні особливості сучасних автомобілів та електромобілів, проводити їх комп’ютерну діагностику, досліджувати електронні елементи систем сучасних двигунів (https://drive.google.com/drive/folders/1VOiZADXH15P101Jvr6pJPlodtVFY2ct0?usp=sharing).

Система включає в себе наступні розділи:
• Легкові автомобілі (Light Vehicle);
• Вантажний транспорт (Heavy Vehicle Systems);
• Електромобілі (Electric Vehicle);
• Діагностичний симулятор автомобіля.

Дана система дозволяє:
– використовувати діагностичний симулятор, в якому доступні усі сучасні засоби діагностування (електронний осцилограф, мультиметр, автосканер тощо) для проведення діагностичних спостережень автомобіля;

– проводити симуляцію різноманітних відмов електронних елементів;
– досліджувати паливну систему «Common Rail» сучасного дизеля;

– вивчати конструктивні особливості та досліджувати витрату електричної енергії тягової акумуляторної батареї електричного чи гібридного автомобілів.

Практична підготовка та співпраця зі стейкхолдерами

Під час навчання студенти спеціальності 274 «Автомобільний транспорт» проходять навчальні, технологічні та виробничі практики. Базами практик є виробничі потужності та бази стейкхолдерів – автотранспортні, автосервісні підприємства, регіональні представництва провідних виробників автомобілів і спеціалізованої техніки, серед яких вітчизняні ФОП «TopGearSambir», МКП «Транс-Екіпаж», ТОВ «Арія Моторс», ПРАТ «Галичина Авто», ТОВ «Автотранс-Дік», ТОВ «Дністер Транс», ТОВ «Ол-Транс Сервіс», ТОВ «Сервісний центр Діамант», ТОВ «ФХ Сервіс», ТОВ «Сігма-інжиніринг», ДП «Роберт Бош Продакшн Україна», ТОВ «Алекс со», ТзОВ «ГалАвтосвіт», ТОВ «Вітас», МКС Бетон, ТОВ Львівська філія «Нова пошта» (https://drive.google.com/drive/folders/18kU6TT-Ms8CNqQcV0DO2ZtdwXvOEiYYi?usp=sharing).
Практичні заняття проходять також у виробничих умовах на базах філій кафедр в ТОВ «Сервісний центр Діамант», ТОВ «ФХ Сервіс», ПрАТ «Галичина Авто» (https://drive.google.com/drive/folders/1EoF8AUXYHATFWU2EPT9bY7O4xECECeAB?usp=sharing).
Студенти мають можливості пройти закордонні практики, взяти участь в програмах обміну (трансфері) студентів, навчатись за програмою подвійних дипломів у багатьох європейських університетах, з якими університет має укладені угоди про навчально-наукову і культурну співпрацю. Головними європейськими країнами, які студенти можуть обрати для проходження практик, є Польща, Німеччина, Чехія, Словаччина, Швеція, Данія.

Важливою формою співпраці зі стейкхолдерами є проведення їхніми представниками лекційних і практичних занять як на базі своїх підприємств, так і в лабораторіях кафедри автомобілів і тракторів ЛНУП.

Студенти на практичному занятті, що проводиться фахівцями ТОВ «Сервісний центр Діамант». Тема заняття «Сервісне обслуговування автомобілів марки Toyota C-HR hybrid».

Лекційне заняття проводить головний механік ТОВ «ФХ Сервіс» Микола Ворона. Тема лекції «Конструктивні характеристики та особливості роботи електронних систем управління та додаткових систем у спеціалізованих автомобілях».

Студенти на лекційному занятті, що проводять представники компанії WIX – провідної компанії з виробництва автомобільних фільтрів. Тема заняття «Особливості конструкції та експлуатація автомобільних фільтрів виробництва компанії WIX».

Студенти на практичному занятті на базі CTO «Volvo». Тема заняття «Комп’ютерна діагностика електронного та електричного обладнання вантажних автомобілів».

Студенти на практичному занятті на ДП «Роберт Бош Продакшн Україна», що спеціалізується на регенерації стартерів до автотранспортних засобів. Тема заняття «Технологічний процес та особливості регенерації стартерів».

До навчального процесу залучаються закордонні партнери кафедри, зокрема «Академія Мехатроніки» (м. Познань, Польща).

Студенти на гостьовій лекції в режимі онлайн, яку проводить керівник фірми «Мехатроніка» (м. Познань, Польща) Річард Кендзя. Тема лекції «Системи автоматичного керування ДВЗ».

Студенти спеціальності 274 «Автомобільний транспорт» поглиблюють свої знання, долучаючись до  різноманітних заходів, виставок, форумів, де відбуваються зустрічі представників СТО, виробників, постачальників й інших фахівців та обговорюються питання подальшого розвитку галузі автомобільного транспорту.

Студенти та викладачі кафедри автомобілів і тракторів на Forum СТО Львів у Центрі професійної освіти Боско.

В
ипускники володіють навичками:
• технічної експлуатації та ремонту, виробництва і проєктування автотранспортних засобів;
• проведення комп’ютерної діагностики електронного обладнання автотранспортних засобів;
• виконання робіт логістичного та транспортно-експедиційного обслуговування автомобільних перевезень, реалізації систем інформаційного обслуговування учасників дорожнього руху;
• розроблення спеціальної і спеціалізованої оснастки для технічної експлуатації, ремонту і діагностування рухомого складу автомобільного транспорту;
• проєктування підприємств автомобільного транспорту;
• розроблення елементів, що забезпечують безпеку руху автотранспортних засобів, проведення експертної оцінки дорожньо-транспортних пригод.

Фахівці з автомобільного транспорту можуть працювати на посадах:
• начальника колони, інженера відділу експлуатації, начальника гаража, керівника СТО, головного інженера автопідприємства;
• інженера з транспорту, логіста, диспетчера з транспорту та служби перевезень, начальника відділу транспортно-експедиційної роботи;
• менеджера з продажу автомобілів, інженера відділу гарантійного обслуговування автомобілів;
• наукового співробітника науково-дослідних інститутів та інститутів судових експертиз Міністерства юстиції України;
• інженера-логіста з автомобільних перевезень;
• інженера з безпеки дорожнього руху, інспектора з організації дорожнього руху, інспектора з технічного нагляду, провідного спеціаліста територіального сервісного центру МВС.

Напрями наукових досліджень

Наукові дослідження кафедри автомобілів і тракторів відповідають тематиці факультету механіки, енергетики та інформаційних технологій Львівського національного університету природокористування на 2021–2025 рр. «Розробка інноваційно-інформаційних, проєктно-керованих, ресурсоощадних систем, технологій і технічних засобів для агропромислового виробництва та його енергозабезпечення», номер держреєстрації в УкрІНТЕІ 0121U109289.

Основними напрямами науково-дослідної роботи кафедри є:

- розробка і дослідження автомобілів з високою прохідністю;

- дослідження особливостей використання автомобільного транспорту в аграрному секторі та інших галузях;

- обґрунтування ефективності впровадження супутникових систем моніторингу автотракторної техніки;

- дослідження тягово-зчіпних, ергономічних та екологічних властивостей колісних транспортних засобів в різних умовах експлуатації.

Наукова робота викладачів та аспірантів кафедри

На кафедрі автомобілів і тракторів виконують наукові дослідження, тематика яких адаптована до сучасних тенденцій та регіональних потреб у галузях автомобілебудування та сільськогосподарського виробництва. Результати науково-дослідної роботи викладачів безпосередньо використовують в навчальному процесі.
На кафедрі успішно функціонує аспірантура, де здобувачі виконують дисертаційні дослідження під керівництвом доктора технічних наук, професора Любомира Крайника, кандидата технічних наук, професора Степана Ковалишина та кандидата технічних наук, доцента Романа Шевчука. На сьогодні на кафедрі є 5 здобувачів вищої освіти ступеня доктора філософії.
Одним із напрямків наукових досліджень є розробка і дослідження автомобілів із високою прохідністю. В контексті цього напрямку аспірантом кафедри автомобілів і тракторів Тарасом Крайником виконується дисертаційне дослідження за темою «Просторовий синтез кінематики суміщення незалежної підвіски та кермового приводу автомобіля» (науковий керівник – професор Степан Ковалишин). Ним спроєктований військовий автомобіль – баггі «Мамай», який успішно пройшов польові випробування.

Під час дослідних робіт використовують сучасні засоби автоматизованого проєктування, зокрема програмне середовище SolidWorks Edu Edition 2023–2024. Львівський НУП став його ліцензованим користувачем, що дозволило науковцям університету, зокрема кафедри автомобілів і тракторів, широко використовувати його в процесі виконання наукових досліджень.
Питанням прохідності автомобілів присвячені дисертаційні дослідження «Підвищення прохідності повнопривідних автомобілів роздільним регулюванням тиску у шинах» аспіранта кафедри Віталія Хоми (науковий керівник – д.т.н., професор Любомир Крайник). Для розв'язку поставлених в дисертації задач застосовують методи чисельних розрахунків, статистичної оцінки адекватності й точності експериментів, а також удосконалені методи експериментальних досліджень і опрацювання результатів з використанням програмного середовища MATLAB Simulink.
Конструктивний синтез гібридного приводу автомобіля підвищеної прохідності для бездоріжжя є тематикою дослідження аспіранта Андрія Кіхтана. Схема приводу, насамперед в умовах воєнних дій, суттєво відрізняється від звичної паралельної схеми гібридних масових автомобілів загального призначення. Запропонований привод автомобіля побудовано відповідно до умов реалізації певного запасу ходу на електриці, а також у змішаному режимі. В цьому випадку було враховано можливість використання автомобіля як джерела електроенергії у польових умовах.
Агроекологічна оцінка машинно-транспортних агрегатів є темою досліджень аспіранта Петра Сивульки, де акцент зроблено на адаптації сучасних досліджень, які виконуються у країнах ЄС, до умов України для використання вітчизняної та імпортної сільськогосподарської техніки у природно-кліматичних зонах України.
Питання параметричної оптимізації силового приводу універсального тягово-транспортного засобу/автотрактора для малих і середніх фермерських господарств є основою дисертаційної роботи аспіранта Георгія Худавердяна.
Ще один напрям наукової роботи кафедри автомобілів і тракторів спрямований на підвищення ресурсу кузова автобуса на етапі проєктування, що дає змогу формувати нові технологічні процеси виробництва, реалізувати відповідні конструкції та підтвердити безпеку пасажирських перевезень. Важливим аспектом дослідження є підвищення корозійної стійкості кузова автобуса під час його експлуатації з урахуванням умов руху та впливу зовнішніх факторів, втомної міцності, забезпечуючи при цьому дотримання нормативних вимог пасивної безпеки. В процесі виконання роботи розроблені та пройшли ресурсні випробування нові полімерні матеріали, що підвищують корозійну стійкість кузовів автобусів.
Запропоновані нові матеріали впроваджені у виробництво, також їх використовують у ремонтній практиці автобусів, що підвищує корозійну стійкість кузова. Результати наукових розробок впроваджено у ВАТ «Укравтобуспром» (м. Львів) та АТ «Черкаський автобус» (м. Черкаси).
Зазначені дослідження виконуються к.т.н., доцентом П.П. Рубаном, за їх результатами підготовлено дисертацію на здобуття наукового ступеня доктора технічних наук. Вона успішно пройшла попередній захист та рекомендована до розгляду у спеціалізованій вченій раді.
Наукові дослідження за темою «Обґрунтування ефективності впровадження супутникових систем моніторингу автотракторної техніки» передбачали конструктивний аналіз та функціональні особливості пристроїв для контролю витрати пального автотракторної техніки на основі системи супутникового моніторингу. Обґрунтовано геометричні та конструктивні параметри моделі датчика рівня рідини в паливному баку.
В результаті проведених досліджень розраховано лінійні залежності ємності конденсатора відносно діелектричної проникності палива, складена методика для дослідження параметрів датчика рівня палива.
В контексті наукової тематики кафедри під керівництвом к.т.н., доцента Романа Шевчука досліджуються тягово-зчіпні властивості колісних транспортних засобів за різних умов експлуатації. Одним з висхідних параметрів, що визначає тягово-зчіпні властивості колісних транспортних засобів, є коефіцієнт опору коченню. В результаті виконання досліджень запропоновано конструкцію установки для визначення сили та опору коченню мобільних засобів. Вона дозволяє реєструвати значення сили опору коченню в запрограмованих елементарних інтервалах, що сприяє підвищенню точності результатів досліджень опору коченню мобільних транспортних засобів.

Викладачі кафедри керують науковою діяльністю студентів, рецензують наукові і навчально-методичні роботи, а також здійснюють активну наукову та освітню діяльність у рамках національних і міжнародних зв’язків.
Кафедра налагодила широкі наукові зв’язки з провідними науковими організаціями та закладами вищої освіти України та ближнього зарубіжжя, зокрема з Національним університетом «Львівська політехніка», Луцьким національним технічним університетом, Львівським державним університетом безпеки життєдіяльності, Університетом «Люблінська політехніка», Університетом наук про життя SGGW (Польща), Технічним навчальним центром «Autoelektronika Kędzia» (Польща), а також Русенським університетом ім. А. Кинчева (Болгарія), Аграрним університетом у Нітрі (Словаччина), Гіресунським університетом (Туреччина).

Студентська наукова робота

На кафедрі функціонує студентський науковий гурток «Мехатроніка та мехатронні системи автомобілів» (керівники – ст. викл. Ю. Габрієль, ст. викл. Б. Нестер, ст. викл. Г. Худавердян). Діяльність наукового гуртка сприяє залученню студентів до науково-дослідної роботи, участі у наукових, науково-практичних заходах і конкурсах, створенню умов для творчого зростання у процесі навчання й оволодіння фахом. Члени наукового гуртка ознайомлюються з принципами, методами, інструментарієм наукової та дослідницької роботи, беруть активну участь у науковому та громадському житті університету, долучаються до волонтерських ініціатив, розвивають свої творчі здібності, поглиблюють знання з фахових навчальних дисциплін, набувають досвіду спільних наукових досліджень за участю викладачів, студентів і представників стейкхолдерів, розробляють навчальні та наукові проєкти. Студенти, які займаються в гуртку, виборюють призові місця у конкурсах та на змаганнях різного рівня.

Студенти-гуртківці кафедри беруть активну участь у роботі І та II етапів Всеукраїнського конкурсу студентських наукових робіт з багатьох спеціальностей і галузей знань, є переможцями низки всеукраїнських і регіональних конкурсів та олімпіад.

Переможці та призери II етапу Всеукраїнського конкурсу студентських наукових робіт

2020/2021 н. р. – Михайло Туркоць, Володимир Міджак, III місце з технічних наук у галузі «Прикладна механіка (механотроніка)» (науковий керівник: к. т. н., доцент О. М. Сукач);
2020/2021 н. р. – Тарас Іваницький, III місце з технічних наук у галузі «Галузеве машинобудування (машини аграрно-лісового та транспортного комплексів)» (науковий керівник: к. т. н., професор С. Й. Ковалишин);
2020/2021 н. р. – Михайло Кузів, III місце з технічних наук у галузі «Агроінженерія» (науковий керівник: к. т. н., професор С. Й. Ковалишин);
2020/2021 н. р. – Михайло Туркоць, II місце з технічних наук у галузі «Автомобільний транспорт» (науковий керівник: к. т. н., доцент О. М. Сукач);
2020/2021 н. р. – Андрій Жируха, III місце з технічних наук у галузі «Автомобільний транспорт» (науковий керівник: к. т. н., доцент М. І. Магац).

Публікації викладачів

Результати наукових досліджень викладачі кафедри висвітлюють у монографіях, підручниках та навчальних посібниках. Щороку вони публікують низку статей у періодичних наукових виданнях, в тому числі і в тих, що індексуються у наукометричних виданнях Scopus та Web of Science, є авторами патентів на винаходи та корисні моделі.

Опубліковані монографії, підручники, навчальні посібники

  1. Грубель М.Г., Крайник Л.В. Прохідність військових автомобілів: монографія. Київ: ВД «Професіонал», 2023. 183 с.
  2. Паславський Р. І., Миронюк О. С., Ковалишин С. Й. Паливно-мастильні та інші експлуатаційні матеріали: практикум. 2-ге вид., перероб. і допов. Львів: Львівський національний університет природокористування, 2023. 223 с. Деп. в ДНТБ України 04.09.2023, № 367 – РІД(н)/Ук 2023 (з оприлюдненням).
  3. Шевчук В.В., Сукач О.М., Миронюк О.С. Засоби організації дорожнього руху. Розділ Дорожні знаки: навч. посіб. Львів, 2021. 124 с. Деп. в ДНТБ України 21.04.2022, № 255 – РІД(н)Ук 2022 (з оприлюдненням).
  4. Шевчук В.В., Сукач О.М., Миронюк О.С. Правила та безпека дорожнього руху: навч. практикум. Дубляни: Львівський національний університет природокористування, 2022. 228 с.
  5. Шевчук Р. С. Експлуатаційні показники автомобілів: практикум з розрахунку показників. Львів: Львівський національний аграрний університет, 2019. 171 с. Депоновано в Державній науково-технічній бібліотеці України 20.03.2019, № 136 – РІД(н)/Ук-2019 (з оприлюдненням). URL: http://gntb.gov.ua
  6. Зінько Р. В., Крайник Л. В., Горбай О.З. Основи конструктивного синтезу та динаміка спеціальних автомобілів і технологічних машин: монографія. Львів: НУ «Львів. політехніка», 2019. 246 с.
  7. Шевчук В. В., Сукач О. М. Процеси і засоби для подрібнення насіння олійних культур: монографія. Львів: Львівський національний аграрний університет, 2018. 105 с.
  8. Шевчук Р. С. Трактори і автомобілі: основи теорії (питання, завдання та відповіді): навч. посіб. Львів: Львівський національний аграрний університет, 2017. 236 с. Депоновано у Державній науково-технічній бібліотеці України 16.12.2016, № РІД/Ук-2016 (з оприлюдненням).
  9. Паливно-мастильні та інші експлуатаційні матеріали: навчально-методичний комплекс: навчально-методичний посібник для студентів із напряму підготовки «Процеси, машини та обладнання агропромислового виробництва» рівня «Бакалавр» / І. М. Бендера, В. І. Дуганець, С. Й. Ковалишин та ін.; за ред. І. М. Бендера, В. І. Дуганця. Кам’янець-Подільський: ФОП Сисин Я. І., 2016. 420 с.

 

 

Перелік публікацій у виданнях, включених до наукометричних баз Scopus та Web of Science

  1. Ruban, D., Kraynyk, L., Ruban, H., Zakharova, M., Metelap, V., Khotunov, V., & Mykhaylyuta, S. (2023). Devising an approach to assessing the durability of bus body on a frame chassis. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies. Vol. № 1 (122), P. 32-39. DOI: https://doi.org 10.15587/1729-4061.2023.275656
  2. Bredykhin, S. Tikunov, V. Slipchenko, O. Alfyorov, A. Bogomolov, T. Shchur, S. Kocira, P. Kiczorowski, R. Paslavskyy. Improving efficiency of corn seed separation and calibration process. Agricultural Engineering. 2023, Vol. 27, № 1. P. 241-253. DOI: https://doi.org 10.2478/agriceng-2023-0018
  3. Vikovych I., Kraynyk L., Zinko R., Popovych V., Horbai O. Design of Impact dampers for transporting cargoes by two-link vehicles. Eastern European Journal of Enterprise Technologies, 2/7 (110) 2021. 85-94. DOI: https://doi.org/10.15587/1729-4061.2021.229447
  4. Ruban, D., Kraynyk, L., Ruban, H., Sosyk, A., Shcherbyna, A., Dudarenko, O., Artyukh, A. (2021). Forecasting the durability of public transport bus bodies depending on operating conditions. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 4 (1 (112)), P. 26–33. DOI: https://doi.org/10.15587/1729-4061.2021.238171
  5. Oliskevych M., Kovalyshyn S., Magats M., Shevchuk V., Sukach O. The optimization of trucks fleet schedule in view of their interaction and restrictions of the European agreement of work of crews. Transport Problems: an International Scientific Journal. 2020. Vol. 15 Issue 2. P. 157–170. DOI: https://doi.org/10.21307/tp-2020-028
  6. Makhorkin M., Skrypochka T., Torskyy A. The stress singularity order in a composite wedge of functionally graded materials under antiplane deformation. Mathematical modeling and computing. 2020. Vol. 7. № Р. 39–47. DOI: https://doi.org/10.23939/mmc2020.01.039
  7. Miroshnyk O., Lysychenko R., Kovalyshyn S., Kruszelnicka W., Bałdowska-Witos P., Tomporowski A. The research of the spectral characteristics of the voltage inverter exciter bandwidth. Journal of Physics: Conference Series. Volume 1426. 2020. (International Conference on Applied Sciences, 9–11 May 2019, Hunedoara, Romania). DOI: https://doi.org/10.1088/1742-6596/1426/1/012037
  8. Miernik A., Juliszewski T., Popardowski E., Trzyniec K., Kovalyshyn S., Wiśniowski B. Influence of constant electric field impact on the intensity and structure of the secondary luminescence of selected industrial Cannabis products. Journal of Physics: Conference Series. 2021. Vol. 1782(1): DOI: https://doi.org/10.1088/1742-6596/1782/1/012022

 

Перелік отриманих охоронних документів

  1. Спосіб вимірювання прохідності колісної військової техніки: пат. 154164 Україна: МПК G01M 17/007 (2006.01), B62D 103/00, B62D 105/00. №u202300507; заявл. 13.02.2023; опубл. 18.10.2023, Бюл. № 42/2023. 4 с. (Автори: Кохан В. Ф., Крайник Л. В., Грубель М. Г., Ланець О. В., Хома В. В.)
  2. Пристрій для визначення коефіцієнта зчеплення ґрунту: пат. 152215 Україна: МПК B02B 3/02. № u202202273; заявл. 30.06.2022; опубл. 04.01.2023, Бюл. № (Автори: Шевчук Р.С., Шевчук В.В., Сукач О.М., Паславський Р.І., Миронюк О.С., Гошко М.О.)
  3. Удосконалений пристрій для визначення несучої здатності ґрунту: пат. 153347 Україна: МПК G01N 33/24 (2006.01), G01N 3/00. № u202204589; заявл. 05.12.2022; опубл. 21.06.2023, Бюл. №25/2023. (Автори: Шевчук Р.С., Шевчук В.В., Сукач О.М., Паславський Р.І., Миронюк О.С., Гошко З.О., Гошко М.О.)
  4. Пристрій для визначення сили і коефіцієнта опору коченню мобільних засобів. пат. 154291 Україна: МПК: G01M 17/02. № u202301569; заявл. 10.04.2023; опубл. 01.11.2023, Бюл. № 44/2023. 4 с. (Автори: Шевчук Р. С., Шевчук В. В., Сукач О. М., Габрієль Ю. І., Сопець О. О.)
  5. Модифікований пристрій для визначення тягово-зчіпних показників мобільних засобів: пат. 151335 Україна: МПК G01M 17/02. №u202200029; заявл. 04.01.2022; опубл. 06.07.2022, Бюл. № 4 с. (Автори: Шевчук Р. С., Сукач О.М., Шевчук В.В., Сало Я.М., Мазурак М.В.)
  6. Пристрій для визначення зусилля буксирування мобільних засобів: пат. 151553 Україна: МПК G01M 17/02. №u202200785; заявл. 21.02.2022; опубл. 27.07.2022, Бюл. № 4 с. (Автори: Шевчук Р.С., Шевчук В.В., Сукач О.М., Сало Я.М., Мазурак М.В.)
  7. Удосконалений пристрій для дослідження на стиск окремих насінин та відібраних зразків рослин: пат. 151553 Україна: МПК G01N 3/08. №u202201223; заявл. 14.04.2022; опубл. 10.08.2022, Бюл. № 4 с. (Автори: Шевчук Р.С., Шевчук В.В., Сукач О.М., Гошко З.О.)
  8. Пристрій для визначення коефіцієнта тертя насіння: пат. 151715 Україна: МПК В02В 3/02. № u202201404; заявл. 03.05.2022; опубл. 31.08.2022, Бюл. № 3 с. (Автори: Шевчук Р.С., Шевчук В.В., Сукач О.М., Паславський Р.І., Миронюк О.С.)
  9. Пристрій для визначення несучої здатності ґрунту: пат. 151820 Україна: МПК G0N 3/00. № u202201817; заявл. 31.05.2022; опубл. 14.09.22, Бюл. №37. (Автори: Шевчук Р.С., Шевчук В.В., Сукач О.М., Паславський Р.І., Миронюк О.С.).

 

80381, Львівська обл., Львівський р-н, м. Дубляни, вул. Володимира Великого, 1, кафедра автомобілів і тракторів
Тел.: (032) 2242954
+380675960370 Хімка Степан Миколайович (завідувач кафедри АіТ)

Кафедра АіТ у FACEBOOK

Телеграм канал кафедри АіТ

 

Кафедра автомобілів і тракторів

Навчальна діяльність кафедри тісно пов’язана з науковою діяльністю науково-педагогічних працівників, аспірантів і студентів. Колектив кафедри налічує 13 науково-педагогічних працівників, із яких 1 доктор наук і 9 кандидатів наук.

Викладачі кафедри систематично проходять стажування та підвищення кваліфікації, зокрема в навчальних закладах Польщі. Беруть участь у навчальних програмах і заходах, організованих дилерськими компаніями для викладачів закладів вищої освіти, успішно освоюють технології дистанційного навчання тощо.

Науково-педагогічні працівники

Прізвище, ім’я, по батькові

Посада

Науковий ступінь, вчене звання

Основні дисципліни

Е-mail

Детальна інформація

Науково-педагогічні працівники

Сукач Олег Михайлович

завідувач кафедри

к.т.н.,

доцент

логістика,

спеціалізовані автомобілі,

логістика АПК

Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. Вам необхідно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.

 переглянути детальну інформацію тут

Ковалишин Степан Йосифович

професор

к. т. н., професор

автомобілі,

правила дорожнього руху,

безпека дорожнього руху

Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. Вам необхідно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.

 переглянути детальну інформацію тут

Крайник Любомир Васильович

професор

д. т. н., професор

 

випробування автомобілів,

автомобілі

 

Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. Вам необхідно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.

 переглянути детальну інформацію тут

Оліскевич Мирослав Стефанович

професор

д. т. н., професор

виробничі системи автомобільного транспорту,

транспортні технології,

аналіз технологічних систем і обґрунтування рішень,

комп’ютерні інформаційні технології технічного сервісу

Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. Вам необхідно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.

переглянути детальну інформацію тут

Хімка Степан Миколайович

доцент   

к.т.н.,

доцент

 

автомобілі,

електричні системи,

 схемотехніка

Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. Вам необхідно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.  переглянути детальну інформацію тут

Паславський Ростислав Ігорович

доцент

к. т. н., доцент

 

паливно-мастильні та інші експлуатаційні матеріали,

організація міжнародних перевезень,

логістичні системи та управління на транспорті

 

Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. Вам необхідно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.

 переглянути детальну інформацію тут

Шевчук Роман Степанович

доцент

к.т.н., доцент

трактори і автомобілі

автомобілі

 

Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. Вам необхідно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.

 переглянути детальну інформацію тут

Миронюк Олег Сергійович

доцент

к.т.н., доцент

автотехнічна експертиза транспортних пригод,

стандартизація та сертифікація транспортних засобів,

безпека дорожнього руху,

організація дорожнього руху

Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. Вам необхідно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.

 переглянути детальну інформацію тут

Магац Мирон Іванович

доцент

к.т.н., доцент

електронне та електричне обладнання автомобілів,

електро- та гібридні автомобілі,

комп’ютерна діагностика с.-г. техніки

 

 переглянути детальну інформацію тут

Рубан Дмитро Петрович

доцент

к.т.н., доцент

автомобілі,

автомобільні двигуни,

технічна діагностика автомобілів

Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. Вам необхідно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.

 переглянути детальну інформацію тут

Габрієль Юрій Ігорович ст. викладач -

мехатронні системи автомобілів,

мехатроніка автомобілів,

мехатроніка

Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. Вам необхідно увімкнути JavaScript, щоб побачити її. переглянути детальну інформацію тут
Худавердян Георгій Ашотович ст. викладач -

безпека дорожнього руху

Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. Вам необхідно увімкнути JavaScript, щоб побачити її. переглянути детальну інформацію тут
Нестер Богдан Володимирович ст. викладач   логістика   переглянути детальну інформацію тут
Дуфанець Ігор Гнатович ст. викладач   спеціалізовані автомобілі  Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. Вам необхідно увімкнути JavaScript, щоб побачити її. переглянути детальну інформацію тут

Навчально-допоміжний персонал

Бавдик Ярослав Михайлович

провідний фахівець

 

 

 

Семен Тетяна Дмитрівна

провідний фахівець

 

 

 

Сидор Михайло Романович

майстер виробничого навчання

 

 

 

Скреля Андріана Іванівна

старший лаборант