14 листопада 2024 року на кафедрі гуманітарної освіти було організовано науковий семінар на тему «Роль та можливості науково-педагогічних працівників у розвитку української науково-технічної термінології», який провів професор, доктор філософських наук Ігор Зенонович Дуцяк.
Доповідач наголосив, що науково-педагогічні працівники можуть впливати на розвиток української термінології й, загальніше, на утвердження української мови різними способами. Головні з них є такими:
1. Натрапляючи на випадки прояву неграмотности студентів, треба використовувати ці ситуації не тільки для підвищення культури мови студентів, а й для формування мотивації прагнути підвищувати згадану культуру мови, для демонстрації своєю небайдужістю вартости досконалого володіння українською мовою.
2. Дуже важливим напрямом боротьби за утвердження української мови є боротьба супроти мовлення суржиком, оскільки суржик є проявом імперської політики, спрямованої на зближення національних мов з московською (імперською) мовою. З’ясовуючи це питання, доповідач стисло, але спресовано подав інформацію про історію лінгвоциду української мови в московській імперії.
3. Боротьба за повернення питомо українських особливостей української мови, повернення забороненої лексики та усунення москвофільських мовних спотворень може вестися під час спілкування не тільки зі студентами, а й з колегами, а також у процесі наукового та практично орієнтованого фахового мовлення.
4. Один із напрямів боротьби викладачів на мовному фронті – дотримання вимог до фахового мовлення, вимог до мовної форми термінів, уміщених у ДСТУ 3966.
Ігор Зенонович детальніше висвітлив також діяльність технічного комітету ТК-19 «Науково-технічна термінологія»; розповів про конференції «СловоСвіт», організовувані згаданим комітетом, а також про ресурси мережі Інтернет, які можуть бути корисними під час роботи над фаховим мовленням.