23 листопада 2023 року для студентів випускового курсу спеціальності 274 «Автомобільний транспорт» Львівського національного університету природокористування керівником фірми «Мехатроніка» (м. Познань, Польща) Ришардом Кендзею було прочитано гостьову лекцію на тему «Системи автоматичного керування ДВЗ».
Дана фірма є однією з найвідоміших у світі з виготовлення демонстраційних навчальних стендів для вивчення та діагностики мехатронних систем сучасних автомобілів, широкого спектра елементів автомобільної пневматики, електротехніки та електроніки.
Під час виступу лектор детально ознайомив студентів з будовою і принципом дії давачів, якими облаштований двигун внутрішнього згоряння, що складають основу систем його автоматичного керування. Зосередив увагу студентів на можливих несправностях в роботі ДВЗ у випадку відмови того чи іншого давача.
Студенти із великою зацікавленістю прослухали прочитану лекцію, поставили низку запитань лектору, на які отримали повноцінні відповіді.
Щиро дякуємо пану Ришарду та запрошуємо його до проведення занять в очному режимі на факультеті механіки, енергетики та інформаційних технологій Львівського НУП.

 

Компанія «MANN+HUMMEL Filtration Technology Ukraine», яка є провідним виробником фільтрувальних елементів для автотракторної техніки під марками MANN+HUMMEL та WIX Filters UA, – давній партнер факультету механіки, енергетики та інформаційних технологій ЛНУП. В черговий раз 22 листопада 2023 р. їх представники провели для студентів спеціальності 274 «Автомобільний транспорт» лекційне заняття на тему «Особливості конструкції та експлуатація автомобільних фільтрів марки WIX».
В процесі лекції студентам було доведено номенклатуру фільтрів марки WIX, названо основні групи техніки, де вони застосовуються. Крім цього, детально було озвучено особливості конструкції окремих з них, порядок встановлення на автотракторну техніку та періодичність заміни.
Перед закінченням лекції було проведено невеликий конкурс у форматі «запитання-відповідь», під час якого найактивніші учасники отримали цінні подарунки.
Щиро вдячні компанії «MANN+HUMMEL Filtration Technology Ukraine» за проведену лекцію та очікуємо чергового приїзду її представників для проведення занять зі студентами спеціальності 274 «Автомобільний транспорт».

На факультеті механіки, енергетики та інформаційних технологій ЛНУП до процедур забезпечення якості освітнього процесу широко залучаються представники партнерів-стейкхолдерів. Однією із форм такої співпраці є викладання окремих тем дисциплін, які передбачені їх робочими планами. В підтвердження цього 8 листопада 2023 р. студенти третього курсу спеціальності 274 «Автомобільний транспорт» прослухали лекцію представника партнера факультету ТОВ «ФХ Сервіс», головного інженера Миколи Ворони на тему «Конструктивні характеристики та особливості роботи електронних систем управління та додаткових систем у спеціалізованих автомобілях».
Головний акцент лекції був зосереджений на тому, що для якісної підготовки сучасного фахівця у сфері автомобільного транспорту необхідно мати базові знання основ конструкції, принципів роботи автомобільних систем та способів їх діагностики з врахуванням значної кількості електронних компонентів.
Студенти виявили велику зацікавленість до прочитаної лекції, поставили низку запитань та висловили бажання і надалі залучати представників роботодавців до освітнього процесу.

Одним із напрямків наукових досліджень аспірантів кафедри автомобілів і тракторів є розробка і дослідження автомобілів із високою прохідністю. В контексті цього напрямку аспірантом кафедри автомобілів і тракторів Тарасом Крайником виконується дисертаційне дослідження за темою «Просторовий синтез кінематики суміщення незалежної підвіски та кермового приводу автомобіля» (науковий керівник – професор Степан Ковалишин).
8 листопада 2023 на кафедрі відбувся науковий семінар, на якому було розглянуто структуру даного дисертаційного дослідження, календарний план виконання основних розділів. Здобувачем було зазначено, що на даний час вже спроєктований військовий автомобіль – баггі «Мамай», а його незалежна підвіска та кермовий привод стануть об’єктами даного дисертаційного дослідження.
Заслухавши та обговоривши доповідь, учасники семінару висловили свої зауваження і рекомендації відносно представленого дисертаційного дослідження та побажали автору успішно виконати всі його розділи, а саму дисертацію вчасно представити на розгляд одноразової спецради.

Радіодиктант національної єдності вважається найбільшим україномовним флешмобом, який об’єднує українців і знавців української мови по всьому світу. Щорічно його проводять у День української писемності та мови. Найважливіша мета цього наймасовішого загальноукраїнського флешмобу – це єднання навколо мови як найбільшої загальнонаціональної цінності, засобу нашої національної ідентичності та національної безпеки, одного з найважливіших чинників нашої Перемоги.

Колектив кафедри автомобілів і тракторів Львівського НУП разом зі студентами також долучився до цього заходу. 27 жовтня 2023 р. вони мали змогу в аудиторіях кафедри написати радіодиктант «Дороги України», авторкою якого цьогоріч стала письменниця, перекладачка та лауреатка Шевченківської премії Катерина Калитко, а читав його відомий український актор Олексій Гнатковський.

29 жовтня 2023 року студенти наукового гуртка кафедри автомобілів і тракторів Львівського НУП разом з керівниками старшим викладачем Богданом Нестором та Георгієм Худавердяном відвідали другий етап змагань Sindikat.Lviv Drift Battle Top 24 Double Elimination. В ньому змагались переможці першого етапу – найкращі та найвміліші пілоти України. Перед самими змаганнями вони мали змогу ознайомитися з особливостями конструкції спортивних автомобілів.
Під час перегонів студенти мали можливість спостерігати за захоплюючими поєдинками учасників змагань, які представляли різні регіони України, ознайомитись з їхньою технікою та підходами до керування автомобілем у складних умовах.

Перебування студентів на таких змаганнях збагатило їхні знання у сфері автомобільного спорту, суттєво розширило уявлення про умови проведення таких змагань, підвищило рівень знань про конструкції спортивних автомобілів.

.

27 жовтня на кафедрі автомобілів і тракторів Львівського НУП для студентів спеціальності 208 «Агроінженерія» доцентом Мироном Магацом було проведено лабораторну роботу на тему «Комп’ютерна діагностика системи живлення трактора». На цьому занятті за об’єкт вивчення слугувала система живлення трактора John Deere 6630 та діагностичний комплект для проведення її перевірки.
В процесі виконання роботи студенти оволоділи навичками з комп'ютерної діагностики сучасного трактора, зокрема його системи живлення, освоїли методику сканування електронних блоків управління даного трактора за допомогою використання сервісу програмного продукту Edvisor. Під час проведення діагностики паливної системи було отримано значення з витрати палива під час запуску двигуна (потужністю 130 кВт), що склало 9 л/год. Порівнюючи даний показник із двигуном трактора МТЗ-82 (потужністю 56 кВт), можна стверджувати, що він зменшився в 2 рази.
Варто зазначити, що саме заняття викликало велику зацікавленість у студентів. Вони висловили бажання ширше використовувати програмний продукт Edvisor під час проведення занять з дисципліни «Комп'ютерна діагностика с.-г. техніки».

26 жовтня 2023 року на факультеті механіки, енергетики та інформаційних технологій ЛНУП для студентів спеціальностей 208 «Агроінженерія» та 274 «Автомобільний транспорт» директором ТзОВ «AIRPAD» Михайлом Петришаком проведено ознайомлювальну лекцію на тему «Допоміжна пневмопідвіска на легкий комерційний транспорт». Під час лекції студенти мали змогу ознайомитися з перевагами пневмопідвісок, особливостями їх будови, експлуатації, а також етапами та технологічними процесами, які здійснюються під час проєктування, реставрації та їх монтажу на автотранспортні засоби. Також студенти мали нагоду наочно ознайомитися з продукцією компанії та поставити питання лектору. Особливе зацікавлення зі сторони студентів викликали питання діагностики та монтажу елементів пневмопідвіски на транспортні засоби.
Висловлюємо щиру вдячність компанії ТзОВ «AIRPAD» і особисто директору Михайлу Петришаку за нові знання та набутий цікавий досвід і надіємось на тривалу та плідну співпрацю з кафедрами факультету.


Уже стало традицією щороку у другій половині жовтня проводити заходи, на яких узагальнюють результати проходження навчальних і технологічних практик студентами спеціальності 274 «Автомобільний транспорт». В підтвердження цього 17 жовтня 2023 року на кафедрі автомобілів і тракторів відбулась звітна конференція з цього питання.
Студенти прозвітували про перебіг проходження практики, реалізацію її основних завдань, матеріально-технічне забезпечення підприємств – баз технологічної практики. В процесі обговорення були визначені окремі позитивні результати проведених практик: набуття навичок діагностики автомобілів, особливо комп’ютерної, виявлення несправностей та способів їх усунення, ознайомлення з функціонуванням транспортних підприємств, використання системи супутникового моніторингу для контролю витрати пального автомобільної техніки тощо.
Підсумками конференції про результати проходження навчальних і технологічних практик студентами спеціальності 274 «Автомобільний транспорт» стали рекомендації щодо поліпшення викладання цієї компоненти в майбутньому, особливо в плані розширення завдань, набуття поглиблених знань з комп’ютерної діагностики, глибшого освоєння мехатронних систем автомобілів.

17 жовтня на кафедрі автомобілів і тракторів факультету механіки, енергетики та інформаційних технологій відбулося відкрите заняття з дисципліни «Електро- та гібридні автомобілі», на якому студенти спеціальності «Автомобільний транспорт» освоїли особливості конструкції та отримали навички з керування сучасним електромобілем Renault Kangoo.
В процесі його проведення студенти мали можливість ознайомитись з особливостями будови та роботи електромобілів. Пізніше вони могли провести тест-драйв електромобіля Renault Kangoo, де в процесі руху продіагностували його технічний стан, керованість, проаналізували витрату енергії під час розгону, сталого руху та гальмування. Ними було встановлено, що витрата енергії тягової батареї, яка становила до 40 А/год, є найбільшою в процесі розгону.
Після тестової поїздки студенти обговорили виявлені особливості функціонування електромобіля, особливо енергоспоживання, спричинене різними режимами його руху.